Sidan 1 av 5 1 2 3 4 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 48

Ämne: Colora röd, svart och vit.

Röda Colora

Söker två stycken röda Orrefors Colora, gärna i två olika storlekar. Alternativt en röd och en vit (har sett vita ishinkar i alla fall).
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Manchester United E.B.s avatar
    Reg.datum
    sep 2005
    Röda? Menar du oranga eller det där mellantinget som inte är helt opak? Visst byter jag bort det mot några svarta.

Menar röda, lackröda.
    Har dessvärre inget att byta med.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Reg.datum
    sep 2005
    Har då aldrig sett lackröda under min snart 15 åriga mer eller mindre ihärdiga Colorajakt, har du dessa på bild?

Citat Ursprungligen postat av E.B.
    Har då aldrig sett lackröda under min snart 15 åriga mer eller mindre ihärdiga Colorajakt, har du dessa på bild?
    Är det önsketänkande eller spelar mig minnet spratt? Jag vill då påminna mig att jag sett både skålar och ishinkar i rött. Fullt möjligt att jag har fel.
    Konfucius

A Antik
    Gäst
    Jodå - jag har en liten lackröd Colora i mina skåp. Bevisföringen är total - de finns. Undrar däremot över de svarta - är det någon "specialfärg" då de inte är speciellt vanliga vad jag förstår. Någon?

Citat Ursprungligen postat av A Antik
    Jodå - jag har en liten lackröd Colora i mina skåp. Bevisföringen är total - de finns. Undrar däremot över de svarta - är det någon "specialfärg" då de inte är speciellt vanliga vad jag förstår. Någon?
    Tack! Då är jag inte helt bortgjord. Röd Colora finns! Jag är fortfarande intresserad om någon vill sälja.
    Konfucius

Reg.datum
    sep 2005
    Lite dålig bild men här finns i varje fall alla svarta Colora jag äger, dvs två bredvid ett par av mina vita. Nu vill jag se bild på den lackröda!!!
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Reg.datum
    sep 2005

För att fortsätta

De svarta och vita Colororna är väl inte specialfärger, utan mer att de började tillverkas senare än de övriga, färglada. Dessutom så gjordes de säkerligen i mycket mindre serier eftersom man inte ser de så ofta, speciellt inte de svarta.

Det vore kul att se bild på den röda. Jag har också för mig att jag sett en.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •