Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Pistol"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • "Pistol"

    Den här hittade jag när jag var hemma i Småland sist. Är det någon mer som har kvar något liknande. Skulle tro att den klipptes ut ur en Kellogspaket. Man sköt gummiband med den Den var riktigt pricksäker Jag tror inte jag har blivit våldsfixerad av den här
    DG
    Bifogade filer

  • #2
    Hur i hela friden fungerar den
    Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

    Comment


    • #3
      Jag använde slangbella gjord av spik och ventilgummi eller trådgalje, och använde mest grov kabel eller mälor som ammunition
      --eller hur det nu va.

      Comment


      • #4
        Den fungerar så att man apterar ett gummiband högst upp och när man trycker på avtryckaren så förskjuts hela den inre delen och en bet av den inre delen petar upp gummibandet i bakändan på pistolen och det skjuts iväg. Jag satte inte dit något gummiband där för den har blivit lite mjuk och sladdrig genom åren Förstod Ni nåt av det här? Förstår knappt själv.
        DG

        Comment


        • #5
          Ja man får passa sig för vådaskott Lasse,
          när man handskas med dessa vapen!
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

          Comment


          • #6
            Huu...vilken tur att man inte blev skjuten igår.

            Comment


            • #7
              Jeg husker pistoler lavet af en cykelslange klippet i "elastikker", en tændstikæske og to tøjklemmer.

              1 tøjklemme fastgjort lodret på tændstikæsken og ½ tøjklemme fastgjort vandret.
              Så var det bare at lade og skyde.

              os bønderbørn havde ikke så fine proffe pistoler som denne

              Comment


              • #8
                Jag fick inte riktigt till hur pistolen som hose beskrev funkade. Bygg en och visa!
                Vi byggde också pistoler av tändsticksaskar, klädnypor och gummiband, men till den modellen jag minns användes bara en halv klädnypa, två gummiband och en tändsticksask. Som ammo användes tändsticksbitar. Ska försöka bygga en och fotografera när jag kommer hem till helgen.
                ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

                Comment


                • #9
                  Ak ja verden er af lave. Racerslanger er for tynde og tændstikæsker er lavet af pap og ikke de tynde træplader mere. (træfiner)
                  Men denne viser princippet. Jeg måtte bruge gummi elastik fordi diameter på cykelslangen er for tynd

                  Jeg har fejlkonstrueret denne. Der skal en hel masse gummiringe omkring løbet (den halve tøj klemme)så det holdes fast til æsken. Jeg har kun sat 2. Så har jeg sat et gummielastik omkring den hele tøj klemme. Det er heller ikke korrekt. Elastik skal kun fastgøres i den del af tøjklemmen som er ind mod tændstikæsken. Der skal flere omkring, men de vil forhindre at man affyrer pistolen hvis de er sat som jeg har gjort.
                  Bifogade filer
                  Last edited by hose; 2007-12-15, 19:54.

                  Comment


                  • #10
                    Princippet er at gummibåndene må ikke forhindre at man kan udløse den elastik som man skyder med. Når gummibånd kun er sat omkring det ene tøj klemme ben - så kan man åbne klemmen og dermed skyde. Måske dette giver mening.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      Varför bygga när man har tumme och pekfinger
                      Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

                      Comment


                      • #12
                        Jeg ved ikke med din pegefinger, men min hjemmebyggede pistol kan skyde den elastrik som er spændt mellem løbet og hanen. Er den ordentlig spændt så flyver det elastik et rigtig godt stykke væk - jeg husker det som meget langt og rammer man plet - ja så...
                        det er lidt svært med de typer hvis pegefinger altid rammer plet.

                        Comment

                        Working...
                        X