Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konstig regalin grön dansk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Konstig regalin grön dansk?

    Min första tanke var dansk! 28 cm hög, grön, en regalin som nästan förefaller vara ett med resten av flaskan. Troligen VÄLDIGT välgjort fastsättning av regalinen! Blåst i tvådelad form. Inga skarvar på regalinen. Gott om blåsor och smågrus, härlig, levande glasmassa. Innehåll; fick mig att tänka på Jaegermeister konstigt nog. Om dansk; järnmedicin, nej, äsch jag vet inte. Flaskan har stått några månader på en obskyr loppis, har tittat på den ofta men tyckt att regalinen varit FÖR fint ditsatt. Nu "luppade" jag och bestämde mig för att flaskan inte var gjord i ett stycke. Tyvärr dåliga bilder, skyller på årstidens gråkorniga dagsljus.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Jag vet inget om flaskan, men dom två som gjort regalinen,
    har haft en bra dag, (välgjord) driven med regalinsax.
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

    Comment


    • #3
      Jasså, dom var två stycken som jobbade tillsammans, inte undra på att det blev ett bra jobb utfört. Varför var dom två Hirvi?
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        En som tar upp glaset till regalinen, så sitter mäster på stolen med flaskan,
        sedan spinner dom på det rinnande glaset runt halsen,
        ett sammarbete mellan dom två.
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

        Comment


        • #5
          Aha, men kunde inte flaskan sitta i ett fast arrangemang och den som satte på regalinen gjorde det själv? satt mäster och rullade runt flaskan för att den inte skulle kollapsa?
          Vilket jädra jobb för att få ihpå en flaska! man borde värdera dem högre än man gör"
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Nej, göra det själv, det hade inte blivit någon ordning på det,
            var det tre blåsare i laget som blåste upp flaskor hela tiden,
            då hade dom fullt upp med att göra regaliner, driva och värma.
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

            Comment


            • #7
              Hej Äjth!


              Selv det kunne ligne et standardsvar, så det det ikke, men jeg vil gætte på at også denne er en whiskyflaske.

              Farven på glasset er ikke indlysende dansk, men regalinen kunne godt være det.

              Er spændt på nye svar eller gisninger!

              Comment


              • #8
                Färgen är väldigt mörk, har använt blixt vid fotograferingen så färgen är inte överensstämmande med verkligheten.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                Comment

                Working...
                X