Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alingsås keramik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Alingsås keramik

    Finns det nått större interesse för den här typen av keramik . Håller på och rensar lite i mina gömmor som är alldeles för stora 30 år av auktionsgående . Det är signerat MR och har sifferkombinationen 580 inunder och är 29,5 cm i diameter .
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-03-16, 23:45. Anledning: Ändrat rubrik för bättre sökbarhet

  • #2
    Jag tror nog att denna typ av keramik kommer mer och mer. Men än är det inte samma priser på Aås som på t.ex. Stig Lindberg... Jag tyckte den var snygg! (OBS! Är INTE spekulant).

    Comment


    • #3
      Ja jag får väl lägga tillbaka den i boden tills vidare då .Ja jag har en känsla av att jag får vänta länge på den uppgången tyvärr. Men det skulle vara kul att veta om någon känner till signaturen MR .

      Comment


      • #4
        Den här typen av föremål (som inte tillhör "elitdesignen" eller "spetsformgivningen") kommer aldrig att bli lika högt värderade som de som en gång för alla har skrivits in i designhistorien. Att vänta på en boom för dessa föremål är nog ganska döfött. Har du otur är det inte ditt fat som registreras med den enda rekordsumman för denna typ av föremål. Snarare är det nog så att de måste ut och vandra på marknaden ett tag för att bli mer sedda än idag. Och plötsligt är det någon som råkar hålla i den när rekordpriset sätts. Å andra sidan har den personen nog inte tjänat så mycket på affären heller... Det är ju inte så att det plötsligt blir sug efter fiskfat från Alingsås med signaturen MR...

        Jag tycker du ska behålla den om du tycker den är vacker. Men i boden är den inte till glädje för just någon. Så ser jag det iallafall.

        Comment


        • #5
          Nej jag håller med dig och har hittat en plats som det pryder väl . Men det var mycket jobb att hitta rätt plats för ju mer man ser det ju finare blir det .Så det stannar inomhus ett tag till .

          Comment


          • #6
            Winblad

            Någon som känner till signaturen k Winblad på Alingsås keramik kanske finns där rent av en länk.

            Comment


            • #7

              Är det inte Ulla Winblad du söker. Jag har ett fat där u:et (med skrivstil) ser ut som k.

              Comment


              • #8
                hur ligger priserna på vinblads keramik jag bytte bort en vas mot ett stort pressglas fat jag kanske gjorde ett dumt byte
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                Comment


                • #9
                  Ulla Winblads keramik är underbetald idag, väldigt låga priser, så du gjorde säkert ett bra byte.
                  I’m a real mean bitch!

                  Comment


                  • #10
                    Tack Maria du har helt rätt det ser ut som ett k men är ett u.

                    Comment


                    • #11
                      liten skål utan namn

                      skål utan namn. Vem är tillverkaren?
                      Under till står det 711 och vad som synes signaturen UA.
                      Känns det igen månntro? Någon som vet?
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #12
                        jag puffar lite för den här raringen...

                        Comment


                        • #13
                          Detta bör nog vara en skål från Alingsås keramik.
                          Där fanns en dekoratris som hette Ulla Ahlgren, kanske det är hon som dekorerat.
                          Troligen tillverkad under 1960-talet.

                          Comment


                          • #14
                            det låter som nåt att gå vidare på. tack så mycket!

                            Comment


                            • #15
                              hur trendig är U.Winblad?

                              jag såg några grejer av Ulla Winblad i helgen och jag undrar lite hur priserna ligger där.

                              någon som är up to date?

                              vad heter tekniken vasen är gjord i förresten?
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X