Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rosa band pyntar stan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Rosa band pyntar stan

    Hej alla!
    Har en liten fråga till er eftersom ni har kolla på design och sånt..
    Vad tycker ni om det rosa bandet? Känns den okej att ha på jackan? Eller är den för rosa? Har bandets utseende någon betydelse för dess syfte tror ni?

    Jag jobbar för cancerfonden nämligen och håller på och undersöker vad folk på nätet tycker om rosa band kampanjen. Vad vet ni om det? Vad tycker ni? Skulle vara jätte bra att höra era åsikter och tankar så att vi kan förbättra vårt arbete i framtiden.

    Hoppas vi hörs igen
    Elin

  • #2
    Har ett band och nästa gång jag ser banden igen ska jag köpa 2 till, en till min man och en till min 18:åriga dotter som båda har bett mig köpa. Visst är det en skarp färg men det är en kort period man har dem och det är ju meningen att bandet ska synas.

    Har inte sett så många av det manliga könet som bär bandet däremot, de kanske tycker att det är en typisk kvinnosak?
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

    Comment


    • #3
      Hej!
      Kul att höra att du har ett rosa band och att du ska köpa 2 till.
      Det är ju kanon!
      Det kan vara så att fler kvinnor än män har på sig det rosa bandet just för att det handlar om bröstcancer, vilket ju kan kännas mer angeläget för kvinnor. Men bröstcancer drabbar även de anhöriga till de kvinnor som insjuknar, indirekt, och det är påfrestande för hela familjen.
      Vi har dock sätt en stort engagemang även hos män i den här frågan. Vilket är mycket positivt.
      Om du vill ha mer info är ett tips att gå in på www.kollabrosten.se

      tack för ditt svar

      mvh
      Elin
      för Cancerfonden och Rosa Bandet

      Comment

      Working...
      X