Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gullaskruf servisglas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gullaskruf servisglas.

    Har sett gräddkanna och sockerskål i klarglas med guldrand. Vet ej vad serien heter. Har funnit en cigarettbägare med detta utseende och antar att den ingår i serien med det obekanta namnet. Kan du Raoul eller ngn annan verifiera detta. Finns bilder på fler objekt i denna serie vore det roligt att se dem.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    Här kommer bild.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Serien heter 351 och finns både med och utan guldkant samt med diverse dekorer (stjärnor, dekormålade etc.). Det finns massvis med delar i serien, utöver de du nämner finns bl.a. skålar, assietter, kannor samt glas och bägare i olika storlekar, men även diverse toilettartiklar (flacong, nipperask mm). Att få ihop en fullständig samling kan nog ta sin tid, om man har de ambitionerna...

      Comment


      • #4
        Hoj hoj fanns det så många delar!!!! Vem har formgivit den, vet du det?
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Den är inte angiven som Gehlin i min kurant, så jag antar att det är William Stenberg.

          Comment


          • #6
            ..men det är Gehlin-etiketten? men det kanske har noll betydelse här?
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Äjth
              ..men det är Gehlin-etiketten? men det kanske har noll betydelse här?
              Menar du den på bilden? Det är inte Gehlin-etiketten, det är den ursprungliga som William Stenberg ritade. Gehlin-etiketten ser ut så här:
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                Tack Cjf.
                Du har rett ut en fråga jag har haft. Tack!!!
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                Comment


                • #9
                  William Stenbergs 351 finns också i färgat glas.
                  Bifogade filer
                  knappast meningslöst.

                  Comment


                  • #10
                    Alltså, jag måste fråga: Alla dessa läckra bilder som folk strör omkring sig, är de tagna i stundens hetta eller finns det ett litet lager färdigtagna bilder som ni delar med er av vid rätt tillfälle? Jag kommer sällan så långt att jag fotar saker när jag tycker jag fått ihop "tillräckligt" utan känner oftast att man måste vänta till det blivit mer komplett... Och jag skulle INTE klara av att fota på beställning. Det har blivit enalltför vidlyftig samling för det. Och om man samlar på allt från Gullaskruf borde det bli ungefär likadant...

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Peter S
                      Alltså, jag måste fråga: Alla dessa läckra bilder som folk strör omkring sig, är de tagna i stundens hetta eller finns det ett litet lager färdigtagna bilder som ni delar med er av vid rätt tillfälle? Jag kommer sällan så långt att jag fotar saker när jag tycker jag fått ihop "tillräckligt" utan känner oftast att man måste vänta till det blivit mer komplett... Och jag skulle INTE klara av att fota på beställning. Det har blivit enalltför vidlyftig samling för det. Och om man samlar på allt från Gullaskruf borde det bli ungefär likadant...
                      Man måste ju ställa upp för folket, och har man digitalkamera så är det väl en skitsak att ta några kort. Oftast får jag riva ut ur lådor och skåp för att fota, men det är bara roligt att kunna visa upp något.
                      knappast meningslöst.

                      Comment


                      • #12
                        Bl a i en sån här låda... ligger en del av det samlade Gullaskruf. (kortet taget i stundens hetta)
                        Bifogade filer
                        knappast meningslöst.

                        Comment


                        • #13
                          Moderering

                          Diskussionen gled här över i en sidodiskussion om huruvida användarna var handlare eller samlare, och denna har flyttats hit.

                          Comment


                          • #14
                            Tack Cjf.
                            Skall försöka tänka mej för i fortsätningen.

                            Comment


                            • #15
                              Ingen anledning att känna sig skamsen, det händer oss alla när man blir kreativ...

                              Comment

                              Working...
                              X