Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flaskor til Kapers (eng.: Capers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Flaskor til Kapers (eng.: Capers)

    Hej!
    Användtes sådanne flaskor også til kapers i Sverige?
    [IMG]
    Bifogade filer
    Last edited by PLYNG; 2005-12-11, 18:23. Anledning: Har bifogad bilder
    Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
    Min hemsida: www.antikflasker.dk

  • #2
    Lyfter denne, da det nå er lykkades att bifoga bilder
    Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
    Min hemsida: www.antikflasker.dk

    Comment


    • #3
      Vi har dessa modeller av kaprisflaskor

      De skiljer sig inte så mycket från era.
      Den första från Eda 1880.
      De andra vet jag ej var de gjorts.
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        Takk, Lars K.
        Det kunne väre interessant at se hvilke typer flaskor som er "internasjonelle".
        När man ser flaskor "hele Verden" på eBay, da er det jo ikke svårt at se om en flaska er bestemt för vin, mineralvatten, öl eller annat.
        I boken "Danske flasker" (ISBN 87 17-02970-8) ses en del av de danske flasketyper. Er den mon nogon som er identiske på det svenske marked?
        Knoppöl har vi aldrig haft i Danmark - men de fandtes vel i Norge og Finland, om jag har forstået ret?
        Det finns människor som är så primitiva, att de tror att rikedom är pengar!
        Min hemsida: www.antikflasker.dk

        Comment


        • #5
          PLYNG, dina flaskor var urtjusiga! Snyggt fotograferade dessutom. I jämförelse med dem känns det ynkligt med min egen samling hyacintglas...
          Tack för bilderna! Jag visste inte att det fanns kaprisflaskor innan dess.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av PLYNG Visa inlägg
            Hej!
            Användtes sådanne flaskor også til kapers i Sverige?
            [IMG]
            Jajamän..........

            Comment


            • #7
              Sodastreams flaskor tycker inte jag hinner bli ofräscha ifall man alltid sköljer dem när de är tomma och fyller dem direkt med nytt vatten + aldrig håller på och halsar eller något annat dumt. +Sodastreams flaskor har ju bästföredatum så man använder dem ju inte i har evighet utan man byter ju ut dem med jämna mellanrum. fast jag tror inte man måste vara slavisk såg att mina flaskor gick ut för 1år sedan men de ser ju fortfarande fina och fräscha ut men man kanske får önska sig ett nytt par i julklapp.

              Comment

              Working...
              X