Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borensberg????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Borensberg????

    Köpte en knoppis idag.
    Märkt B med stjärnor omkring. Under detta 1/3 LIT.
    Under botten ser det ut som det står 1988 i väldigt ojämn text. ??????????
    Verkar som om flaskan glidit i formen.
    Det är väldigt svagt tryck på hela flaskan, ser ut som om trycket inte riktigt fastnat.
    Grönt glas och verkar vara blåst i 2-delad form (om det nu inte fanns 4-delad).
    Någon som kan säga något om den utan bild? Alldelens för mörkt för att jag skall kunna ta en bild nu.
    Hälsningar
    kecke

  • #2
    Ursprungligen postat av Kecke
    Köpte en knoppis idag.
    Märkt B med stjärnor omkring. Under detta 1/3 LIT.
    Under botten ser det ut som det står 1988 i väldigt ojämn text. ??????????
    Verkar som om flaskan glidit i formen.
    Det är väldigt svagt tryck på hela flaskan, ser ut som om trycket inte riktigt fastnat.
    Grönt glas och verkar vara blåst i 2-delad form (om det nu inte fanns 4-delad).
    Någon som kan säga något om den utan bild? Alldelens för mörkt för att jag skall kunna ta en bild nu.
    Hälsningar
    kecke
    Grön, blåst i tvådelad form märkt B, jag skulle kunna tänka mig att det står 1918 under flaskan. Blåsaren har inte lyckats hålla flaskan still när formen öppnades varvid avtrycken av formens, och bottenplattans, märkningar blir suddigt i glaset.
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

    Comment


    • #3
      Tack LS.
      Om det är en Borensberg så bör den ju vara tillverkad före 1930.
      Första siffrorna 19 verkar ok. Tredje siffran som ser ut som en åtta, kan nog vara 0. Icke troligt 1. Sista siffran verkar dubbel, men är ganska säkert 8.
      Kan det vara 1908?
      Läste att man gick över till tvådelad form 1910. Tycker ändå det verkar som om den här är från 1908.

      Comment

      Working...
      X