Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yngel från Gullaskruf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Yngel från Gullaskruf

    Den här lilla fisken har en G-skruf etikett. Gjuten. Har inte sett dessa förrut med etikett. Stämmer detta. Har ingen uppfattningom G-skrufs prydnadssaker. ca 7-8 cm lång.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    KB55/51. Ursprungligen hade den bara rygg- och stjärtfena, men senare tillkom även fenan på magen. (KB=Kjell Blomberg)
    knappast meningslöst.

    Comment


    • #3
      Har Du inte sett mitt akvarium (en ISI-vas)?



      På nedre bilden står en åsna och två hästar under ett träd, alla formgivna av KB.
      knappast meningslöst.

      Comment


      • #4
        Ah, det där akvariet fick du till tjusigt! Nej, jag hade inte sett dessa tidigare.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
          Har Du inte sett mitt akvarium (en ISI-vas)?



          På nedre bilden står en åsna och två hästar under ett träd, alla formgivna av KB.
          Vilken intressant sida Raoul Den kanske finns med i PES länksamling men jag tittar ju inte så ofta där....och så är jag ju ingen glassamlare heller, men mycket kul att kunna titta på olika serier man gjort på Gullaskruv.

          Såg bl.a. den här weckserien

          och sambon plockar direkt fram en röd skål från fönstret och säger -det är ju en sån här!
          Verkar vara en sådan som du visar i grönt och klarglas.

          Ja, det är roligt när man kan sätta namn på grejorna man har hemma

          Förlåt Äjth för avvikandet från ämnet

          Comment


          • #6
            ????????????????????

            Nu blir jag lite fundersam!!! Var det inte på denna tråden Raoul visade en bild på andra slags gullaskruf-fiskar!!!!!!
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment


            • #7
              Nej, Äjth, det var det inte. G-f tog fram några fiskar i olika former och nästan alla var KBs verk, eftersom han var en fiskentusiast.
              knappast meningslöst.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
                Nej, Äjth, det var det inte. G-f tog fram några fiskar i olika former och nästan alla var KBs verk, eftersom han var en fiskentusiast.

                Jag var ute och reste med fiskar istället för fåglar. De flyger, men i olika element .
                Det var små fåglar av K.B som jag tänkte på. Sorry, mitt fel.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                Comment

                Working...
                X