Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta för glas i serien Iittala????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är detta för glas i serien Iittala????

    Hej! Tack för att jag får vara med i detta eminenta forum.

    Min första fråga är om någon vet vad denna serie heter. De liknar Iittala Kalinka, men det är det inte. De är trekantiga i botten. Hoppas bilden visar hur de ser ut.

    MVH Anita//tamira
    Bifogade filer

  • #2
    Är du säker på att det är Iittala? Jag tycker att kanten upptill på glasen och främst på kannan ser ut att vara för tjock för att det ska vara deras produktion.

    Comment


    • #3
      Nej det är jag inte, men det sitter en Iittalaetikett på ett av glasen. Det är bara kannan som är lite tjock. Glasen är som andra Iittala. Vet du om man kan kontakta Iittala direkt på något vis?

      Comment


      • #4
        det finns nog någon adress på deras hemsida, www.iittala.com

        Comment


        • #5
          Jag är ledsen, Retro, men jag förstår inte finska. Om du kan skriva ut svaret så är det ju ännu bättre. Sen gör det ju inget om du länkar till den sidan där du hittade svaret.

          Comment


          • #6
            Det går att välja engelska på sidan men jag hitter inte heller glaset i fråga. Bättre med en direktlänk.
            Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

            Comment


            • #7
              Varför länka, kan du inte skriva svaret retro? Det händer ju att länkar blir inaktuella/försvinner.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av tamira Visa inlägg
                Hej! Tack för att jag får vara med i detta eminenta forum.

                Min första fråga är om någon vet vad denna serie heter. De liknar Iittala Kalinka, men det är det inte. De är trekantiga i botten. Hoppas bilden visar hur de ser ut.

                MVH Anita//tamira
                Det finns en modell som heter Boda oktav från Boda glasbruk, de är ganska lika men har kanske rundad botten?
                Kan det vara den modellen ändå?

                Comment


                • #9
                  Iittala "Metro" av Ken Benson.

                  Comment

                  Working...
                  X