Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hans Agne Jacobsson Markaryd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Hans Agne Jacobsson Markaryd

    Den här lampan i mässing/trä inköptes också i helgen, det sitter en etikett på den Hans Agne Jacobsson Markaryd, någon som kan berätta mera?

    Lampan hänger numera i mitt vardagsrum och lyser upp min tillvaro.
    Bifogade filer
    I’m a real mean bitch!

  • #2
    Hans Agne Jacobsson verkade fram till början på 50-talet på Atelje Lyktan i Åhus. När han så slutade där tog han med sig en del av personalen och startade upp i Markaryd. Företaget där är fortfarande verksamt.

    Comment


    • #3
      Ytterligare en bild
      Bifogade filer
      I’m a real mean bitch!

      Comment


      • #4
        Hej Berth!

        Jo, jag vet, jag bor bara några stenkast från Atelje Lyktan, egentligen skulle jag hänga upp ett UFO från Luxus i Vittsjö i glas, men då behöver jag byta kontakter först, så denna får duga så länge, den fyller ju sin funktion, har Googlat men hittar bara äldre lampor från Markaryd.
        Last edited by Maria; 2007-09-18, 11:34.
        I’m a real mean bitch!

        Comment


        • #5
          Ok..nästa gång jag kör förbi kastar jag en sten så får vi se om den träffar!
          Här hittade jag en länk:

          Comment


          • #6
            Vi har en likadan fastän med två plan med lampor, s:a 12 glödlampor, samt grålackerad.
            Nej, det är inget loppspel.

            Comment


            • #7
              Läste i lokaltidningen idag att HansAgne Jacobsson ...lämnat denna världen

              en tanke till honom och hans fina alster.....

              Comment


              • #8
                Här är en länk:
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

                Comment

                Working...
                X