Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammal damjacka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gammal damjacka

    Jag har en gammal damjacka som jag vill sälja men kruxet är att jag vet inte under vilken kategori den ska ligga under! Lägger jag under damkläder försvinner den bland tusentals artiklar och bland textilier under antikt känns heller inte rätt med alla tråkiga bonader. Hoppas någon kan hjälpa mig.
    Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

  • #2
    Jag misstänker att du menar Tradera... Nej, deras kategorier är inte alltid så bra. Hur gammal är jackan? Kan den inte ligga under Antikviteter? Det viktigaste är nog iallafall att du får till en bra beskrivning och rubrik med bra sökord. Jag tror att de flesta gör sökningar istället för att leta igenom alla tusentals prylar i varje kategori.

    Men jag håller med! Tänk att de inte funderat på att dela upp "textil" i fler underområden!

    Comment


    • #3
      Jo, jag menade Tradera, slarvade lite där. Jackan är ca. 100 år så den kan nog ligga antikviteter, tycker nog tradera kunde ha fler underkategorier i textilier. Jag skickar med en länk till två bilder på jackan så ni får se hur den ser ut, om det är tillåtet givetvis!
      http://rapidshare.com/files/56385943/IMG_0101.JPG.html
      http://rapidshare.com/files/56386597/IMG_0102.JPG.html
      Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

      Comment


      • #4
        Fattar inte, ser ingen jacka på de länkarna

        Lägg in dem dem direkt här istället, jpeg max 143kb.

        Comment


        • #5
          Jodå, för tusan det att titta på bilderna, scrolla ner på sidan, tryck på en knapp där det står free. Scrolla ner igen och ratta in en kombination med siffror och bokstäver i en ruta och tryck på download så går det, krånligt jag vet men jag fattar inte hur man laddar upp bilder här.
          Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

          Comment


          • #6
            Jag såg bara den ena bilden, för jag har inget betalkonto på Rapidshare... Om det är OK så kan jag fixa till den första och lägga in här. Känner du till åldern genom berättelser eller händelser? Jag tycker nog att den skulle kunna vara ännu äldre än så. Kanske 1880-tal. Smala ärmar med antydning till puff, höghalsad knäppning samt små skört både fram och bak som ska ligga på en väl utbyggd kjol.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Pacini Visa inlägg
              Jodå, för tusan det att titta på bilderna, scrolla ner på sidan, tryck på en knapp där det står free. Scrolla ner igen och ratta in en kombination med siffror och bokstäver i en ruta och tryck på download så går det, krånligt jag vet men jag fattar inte hur man laddar upp bilder här.


              Mycket lättare att du klickar i rutan "Ladda upp bild" som finns nedanför där du skriver in din text. Ja, sedan är det bara att leta reda på bilderna i din dator och klicka på "Ladda upp" igen, å så skickar du inlägget.

              Mycket enkelt.

              Comment


              • #8
                Jag tar det som ett "ja"...

                Jag tror det blir lättare att få bra bilder om du använder en mörkare bakgrund. Den behöver inte vara svart, men gärna en tydlig fär så man ser gränserna väl mellan plagg och bakgrund.
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  Hade den varit lite mysigare att svepa om sig hade jag varit intresserad, man vill ju inte frysa om gumpen när det blåser snålt.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #10
                    Ack, ack, det är inte lätt att vara bakom flötet gällande datorer tack för hjälpen! Peter S: tack för rådet där med mörkare bakgrund, ska tänka på det när jag tar nya bilder.
                    Bifogade filer
                    Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

                    Comment


                    • #11
                      Hmmm. Jag tror inte att du ska sälja den direkt på Tradera. Ta kontakt med någon som handlar med gamla kläder. T.ex. Old Touch på Upplandsgatan i Stockholm. Det här ser riktigt intressant ut. Bra kvalité och intressanta detaljer.

                      Comment


                      • #12
                        En tackar för det, köpte den för att den var så välbevarad och vacker. Jag köpte den för 550 kr, kanske billigt? Har dom någon e-mailadress ? jag bor ju i Skåne och kan inte ta mig till Stockholm i ett nafs eller finns det någon på närmare avstånd som kan det här med gamla kläder!
                        Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

                        Comment


                        • #13
                          Ring och prata med dem iallafall. http://www.oldtouch.se/ Anledningen att jag ville att det skulle gå via fackhandeln är att de är genuint intresserade av material, tillverkning och detaljer. De har nog också bra kontakter med köpare. Jag vill inte att den här ska hamna hos högstbjudande på Tradera för den som råkar se den och har tillräckligt med pengar över, nej den här ska hamna hos någon eldsjäl. Nu vill jag inte blåsa upp förväntningarna. Jag har inte ett uns aning om vad en sån här kan vara värd. Jag tycker nog att det kulturhistoriska värdet överstiger det ekonomiska och det är därför jag skriver såhär.

                          Comment


                          • #14
                            Du har så rätt Peter_S, tradera samlar tyvärr inte alltid de riktigt intresserade av gamla kläder. Jag ska nog slå en signal till Old Touch snart och höra vad de säger om den. Tack för alla råden om jackan.
                            Prylar, älsssskade prylar!!! Kom till miiig! KOOOM!

                            Comment


                            • #15
                              Snygg - fast den är lite yngre än vad Peter S. tror. 1900-1910.
                              Det finns dessvärre mer sådant här än vad det finns samlare, så jag skulle nog priset i stort handlar om hur användbar den är.
                              Lite drygt 550 kronor tror jag är vad Old touch själva skulle ta - fast det beror kanske lite på exaktare skick, storlek osv.

                              Comment

                              Working...
                              X