Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Signatur formgivare HvN / Hv.N

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Vad nu då? Var förslaget så chockerande att häpen och förlamande tystnad uppstått?
    Idén tål att förkastas eller bearbetas. Ingen blir gladare än jag, för Äjths skull, om det visar sig vara just U. H(ydman)nV(allien).
    Men är det Torro, vilket också är ett mer seriöst förslag, så godtar jag det med, eftersom det handlar om rödlera och Torros typiskt dova glasyr.
    Men någon Rörstrandslogga är ju inte med...

    Comment


    • #17
      Jag funderar bara på om hon haft båda efternamnen så länge att denna kommer på fråga. Jag är helt renons på uppgifter om hennes civilstånd. Står det inga årtal i Vingedal?

      Comment


      • #18
        Inget om när de gifte sig, men väl att Ulrica blev utexaminerad från Konstfack 1961 och att det var där hon lärde känna sin blivande make Bertil Vallien. Gemensam ateljé från 1964, i närheten av Kosta-Boda och från 1972 knuten dit, samt till Rörstrand 1978.
        De två åren i Los Angeles, står det inte om när det var.
        Men jag har för mig att ha läst i dagspressen eller en av antiktidningarna, att makarna gick skilda vägar för tiotalet år sedan. Det borde glasexperterna veta mera bestämt.

        Comment


        • #19
          Gideon, jag får inte ihop signaturen med din tanke kring Ulrika. Det står ju HV.N !
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment

          Working...
          X