Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lars Nyman – vem är han?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det är nog samma här fast jag ska ju upp och jobba i morgon också. Nä, vi festar väl nästan aldrig....livet blir så bökigt när man inte kan köra dagen efter och så är det ju den där bedrövliga baksmällan man inte längre vill uppleva. Ja, det kanske har med åldern att göra

    Comment


    • #17
      Tråden har spårat ur hoppas Bruce raderar efter oss.... ska lägga mig nu, upp 03:45

      Comment


      • #18
        Med åldern kommer även förnuftet. Hur som, för att återgå till trådens ursprung, så konstaterade ju Äjth att hon har exakt likadana Lars Nyman som jag.
        Nu är det dags att efterlysa om det finns någon mer som har honom i sina gömmor. Och som kanske kan berätta något om honom; om han enbart ägnade sig åt textilkonst, hur länge isf, etcetera. Vore onekligen roligt att - om möjligt - få lite info. Jag har googlat lite mer men inte hittat en enda rad om honom. Visst ter det sig lite märkligt...eller

        Comment


        • #19
          PS. Jag hade samma tanke. Just som jag skrev förstår jag att du skickade ditt inlägg, eftersom jag såg det precis nu.

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
            Tina, det är nog ingen fara, han är väl ute å svirar
            Visst var jag ute och svirade! Nja, på Vietnamesresturang, men trevligt var det!

            Jag hoppas att ni fortsätter att öva! Det behövs fler som uttalar sig lika tvärsäkert som jag... Ni får inte se ett eventuellt uteblivet svar från mig som att jag inte bryr mig, men om jag inte kan tillföra något till diskussionen så låter jag ibland bli att skriva något alls. Vid ett tidigare tillfälle har jag fått en respons som i princip gick ut på att "Här kommer en besservisser och måste visa att han har sista ordet, fast vi redan tidigare i tråden kommit fram till samma sak". Ett ytterligare aber var att det framkom att jag hade en starkare tendens att klargöra saken om det var kvinnor som uttalat sig tidigare i tråden. Det bet!

            (Och så tycker jag att all form av personkult är av ondo. Min kunskap bygger också på listor, böcker, bilder, internet och loppisar (samt lite arkivgrottning)...)

            Comment


            • #21
              Jag har hittat en tryck av Lars nyman i gömmorna. Den är monterad på papper och på baksidan står det Copyright SERITEX international AB. Försäljes gonom: SDR, sveriges dövas riksförbund. Tillverkas av : AB Nymans Serigrafiska (adress) Hoppas att det hjälper.
              Bifogade filer
              Last edited by Sinwe; 2008-05-04, 17:26.
              Det är lite som det inte är värt att samla på

              Comment


              • #22
                Gå in på sökfunktionen, klicka på inlägg och skriv in Lars Nyman så får du den info som getts tidigare här.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                Comment


                • #23
                  L Nyman

                  Åh, vad glad jag blir...att jag hittade Lars Nyman-tråden. Jag fick ta med mig denna tavla gratis hem från en loppis och jag tycker så mycket om den...visste inte vem Nyman 69 var... (LN) nu vet jag...tack!!
                  Bifogade filer
                  Last edited by Gila; 2009-09-27, 22:19.
                  http://gilasgrotta.blogspot.com/

                  Comment


                  • #24
                    En Lars Nyman till salu på Tradera...

                    http://gilasgrotta.blogspot.com/

                    Comment


                    • #25
                      Lars Nyman Var konstnär och designer. Hade ett screentryckeri fram till 1982 i Hammarby i Stockholm. Jag själv arbetade för honom i några år. Tyvärr lever han inte längre.

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av susanneed Visa inlägg
                        Lars Nyman Var konstnär och designer. Hade ett screentryckeri fram till 1982 i Hammarby i Stockholm. Jag själv arbetade för honom i några år. Tyvärr lever han inte längre.
                        Ok. Intressant. Har du några tryck/verk av honom som vi kan få se? Eller har du tips på var man kan finna?
                        http://gilasgrotta.blogspot.com/

                        Comment


                        • #27
                          flera nyfyndade

                          besökte en loppis idag och kom över ett gäng lars nyman.bifogar bilder.mvh tina
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #28
                            Åhhh så fina! Blir lite avis...
                            http://gilasgrotta.blogspot.com/

                            Comment


                            • #29
                              hej gila.det var ett parti från en gammal affär så dem med två fåglar har jag flera av.de är 20 *31 cm.om du vill kan du få köpa några för 50 kr st.helt nya.mvh tina

                              Comment


                              • #30
                                Ursprungligen postat av skaptina Visa inlägg
                                hej gila.det var ett parti från en gammal affär så dem med två fåglar har jag flera av.de är 20 *31 cm.om du vill kan du få köpa några för 50 kr st.helt nya.mvh tina
                                Jag köper gärna en av dem! Maila uppgifter till mig så betalar jag in ditt konto!
                                Tusen tack!
                                http://gilasgrotta.blogspot.com/

                                Comment

                                Working...
                                X