Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 40

Ämne: Lars Nyman – vem är han?

Jag ser nu att jag har samma tavlor som Tina Sand. Bägge inramade.

Avstängd Liljeriks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Citat Ursprungligen postat av TinaSand Visa inlägg
    Så sant, så sant, Peter - övning ger färdighet. Liljerik är ju himla duktig på porslin, modeller, årtal etc.
    Har sugit lite på berömmet.....men nu måste jag väl krypa till korset.
    Tina, det blir egentligen ganska generande när du säger så....och då till Peter S som ÄR den som kan det här med porslin, modeller, årtal etc.
    Jag slår ju mest i böcker och i mina sparade bilder/noteringar, visst något fastnar ju alltid men det går inte att jämföra med P

(Hoppas att Peter inte tagit illa upp, har ju noterat att han inte komenterat en del porslin, inte likt honom)

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Himmel!!!! Jag hoppas verkligen inte att Peter S tagit illa upp - det var inte min avsikt. Jag VET att han är oerhört duktig.
    Förlåt mig Peter....
    Jag menade bara, att vi tog det goda rådet om övning ad notam. Åtminstone behöver jag en gräslig massa övning och jag har sannerligen varit flitig med det under de senaste fyra (semster)-veckorna. Har läst många trådar och inlägg, nya som gamla. Ytterligare en veckas ledighet skall ägnas åt övning - sen blir allt som vanligt igen med jobb

Reg.datum
    apr 2006
    Tina, det är nog ingen fara, han är väl ute å svirar

Reg.datum
    maj 2007
    ja. vi får väl hopas att det är det han gör. själv har jag kommit i den ålder att om jag har två frestelser att välja mellan, väljer jag den jag kommer hem tidigast från.
    Tyvärr är det mycket långt mellan erbjudna frestelser nu för tiden - därför sitter jag hemma och läser i dessa trådar.

Reg.datum
    apr 2006
    Det är nog samma här fast jag ska ju upp och jobba i morgon också. Nä, vi festar väl nästan aldrig....livet blir så bökigt när man inte kan köra dagen efter och så är det ju den där bedrövliga baksmällan man inte längre vill uppleva. Ja, det kanske har med åldern att göra

Reg.datum
    apr 2006
    Tråden har spårat ur hoppas Bruce raderar efter oss.... ska lägga mig nu, upp 03:45

Reg.datum
    maj 2007
    Med åldern kommer även förnuftet. Hur som, för att återgå till trådens ursprung, så konstaterade ju Äjth att hon har exakt likadana Lars Nyman som jag.
    Nu är det dags att efterlysa om det finns någon mer som har honom i sina gömmor. Och som kanske kan berätta något om honom; om han enbart ägnade sig åt textilkonst, hur länge isf, etcetera. Vore onekligen roligt att - om möjligt - få lite info. Jag har googlat lite mer men inte hittat en enda rad om honom. Visst ter det sig lite märkligt...eller

Reg.datum
    maj 2007
    PS. Jag hade samma tanke. Just som jag skrev förstår jag att du skickade ditt inlägg, eftersom jag såg det precis nu.

Citat Ursprungligen postat av Liljerik Visa inlägg
    Tina, det är nog ingen fara, han är väl ute å svirar
    Visst var jag ute och svirade! Nja, på Vietnamesresturang, men trevligt var det!

Jag hoppas att ni fortsätter att öva! Det behövs fler som uttalar sig lika tvärsäkert som jag... Ni får inte se ett eventuellt uteblivet svar från mig som att jag inte bryr mig, men om jag inte kan tillföra något till diskussionen så låter jag ibland bli att skriva något alls. Vid ett tidigare tillfälle har jag fått en respons som i princip gick ut på att "Här kommer en besservisser och måste visa att han har sista ordet, fast vi redan tidigare i tråden kommit fram till samma sak". Ett ytterligare aber var att det framkom att jag hade en starkare tendens att klargöra saken om det var kvinnor som uttalat sig tidigare i tråden. Det bet!

(Och så tycker jag att all form av personkult är av ondo. Min kunskap bygger också på listor, böcker, bilder, internet och loppisar (samt lite arkivgrottning)...)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •