Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Lars Nyman – vem är han?

Seniormedlem TinaSands avatar
    Reg.datum
    maj 2007

Lars Nyman – vem är han?

Jag har några (textil)-tryck signerade Lars Nyman. Är det någon som vet vem han är / var?
    Har googlat men inte funnit någon direktträff. Bland alla ”Larsar Nymän” finns en fotograf ofta omnämnd och hänvisad till. Kan det vara denne fotograf som även förlustat sig med färgglada fåglar mm?
    Oavsett så blir man lite glad av de starka färgerna . Bifogar några bilder i förhoppning att det kan underlätta identifiering.
    Bifogade bilder Bifogade bilder        

Avstängd Liljeriks avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    Kul TinaSand! Jag har också något liknande liggande, ska leta reda på det.
    (Borde tråden lagts under nya "Textil"?)

Reg.datum
    maj 2007
    Snabbt in i gömmorna, Liljerik! Vore roligt att se om också du har Lars Nyman.
    Jooo, jag funderade nog på att skriva under nya rubriken - men var osäker på om just textila TRYCK har sin plats där. Därför blev det här på Övrigt. Om "PES-chefen" tycker att det ska in under nya rubriken kan han kanske ha vänligheten att flytta våra inlägg.
    mvh Tina

Reg.datum
    apr 2006
    Ok, hittade den ihoprullade ???? ja vad är det för något? Samma motiv tryckt på båda sidor, papp mellan.
    Vet att den är skitig, visste att jag sett den i den dammigaste bodens övervåning ingen har brytt sig om den, förrän nu
    Den är 60cm hög.
    Senast redigerat av Liljerik den 2008-05-05 klockan 15:47.

SAS??
    Udda reklampryl.
    Seritex är en dansk reklamfirma.

Jag har oxå några stycken, ska se om jag hittar dem i röran.

Reg.datum
    maj 2007
    Mina tryck är beydligt mindre än ditt dubbla, Liljerik. De är inramade båda två så jag tar för givet att de är "enkeltryck". Skulle tro att de är ca 33 x 25 cm (jag har räknat bort ram och passepartout).

Och Äjth, kul att du också har några "Larsar". Ser fram emot att få se dem.

Men - min ursprungliga fråga kvarstår....vem är / var karln? Sysslade han med sån't här på heltid? Är han alls bekant nu för tiden? Lever han - månne? Mina tryck är från -68 resp.-69 och ditt Liljerik är från -70.

Reg.datum
    apr 2006
    Än så länge har vi ju ett litet urval men när Äjth's kommer fram så....
    Kan inte låta bli att ändå tycka mig se en utveckling i hans formspråk (nu försöker jag låta som Peter S ), visst är mitt tryck stelare, mer 70-tal, medans dina har lite mer rundare och friare stil?
    Tror att våra tryck visar olika perioder i Lars skapande

Det är bra! Öva mer så kommer det naturligt till slut!

Reg.datum
    maj 2007
    Så sant, så sant, Peter - övning ger färdighet. Liljerik är ju himla duktig på porslin, modeller, årtal etc.
    Men du ska få se...vi skall minsann öva flitigt

Håller med dig Liljerik, även jag kan se skillnad på uttrycksformen. Åtminstone mellan min -68:a och din 70:ia. Däremot är min från 69 iaf mer lik 70 års modell - iaf enligt mitt förmenande.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •