Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Ceramano Kunstkeramik, Ransbach-Baumbach, Tyskland 1959-1984 - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ceramano Kunstkeramik, Ransbach-Baumbach, Tyskland 1959-1984

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Såg nu att de hamna i fel kategori någon som vet hur man flyttar?

    Comment


    • #32
      Ceramano har tillverkat dina krukor. Firman grundades 1959 av Jakob Schwaderlapp, som också startade Jasba. Ceramano skulle vara ett kompliment vad gällde hög kvalitet till Jasbas massproducerade keramik.

      4015 cosmos bleu kanske blau, W-Germany

      Comment


      • #33
        Efter en snabbsökning här på forumet fann jag flera trådar med föremål från Ceramano Kunstkeramik.
        Tänkte att det kan vara intressant att ha dem samlade härså jag har sammanfogat dem till denna tråd.

        Comment


        • #34
          Ursprungligen postat av continua Visa inlägg
          Vem är skaparen till dessa 2 Krukor?

          kunnat tyda 4015 cosmos bleu W germany H

          Så mitten raden borde vara en signatur någon som har koll?

          [ATTACH]111634[/ATTACH][ATTACH]111633[/ATTACH]
          Hej continua!

          Jag har roterat bilderna i ditt inlägg.
          Grattis till ett par häftiga krukor!


          Mvh simco

          Comment


          • #35
            Tack vare detta inlägg http://precisensan.com/antikforum/sh...Västtysk-kruka
            så kom denna äntligen "hem" idag. En kruka som jag haft i säkert minst 5-års tid. Brukar själv inte
            heller köpa keramik från W.Germany, mest beroende på min totala okunskap gällande området.
            Noterar att min är lite annorlunda märkt än de övriga på tråden, inristat S 21 och en monogram-
            signering som jag tyder till HP. Få se om någon har kläm på vem det kan vara.
            Annars tycker jag dekoren med sina rundlar påminner lite om Signe P-M och Polssons! dekorer....
            Bifogade filer

            Comment


            • #36
              Dekoren läser jag som Arcoli, en plats i Norra Italien, där Napoleon höll på att bli tillfångatagen av österrikarna 1798.

              Comment


              • #37
                Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
                Dekoren läser jag som Arcoli, en plats i Norra Italien, där Napoleon höll på att bli tillfångatagen av österrikarna 1798.

                http://www.youtube.com/watch?v=ZrZg2d8vdfM
                Tack Kaptenen, Arcoli stämmer bra ser det ut som.
                Då har väl Nappe använt den som champagnekylare förståss.

                Comment

                Working...
                X