Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kolsyradt Ronnebyvatten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det vart ett antal genom åren. Flyttade till Sthlm. -88 och började dyka med "Gubben" sommaren -89.
    -Så det hann bli några flaskor innan han "la fenorna på hyllan" Tyvärr alldeles för tidigt.

    Comment


    • #17
      Björn L förresten. Jag ser att texten på din flaska går åt samma håll på båda sidor, dvs topp till botten, är det så på de bruna du sett? Min har ju en "plan yta" för text? men den går i flaskans "rundriktning" så att säga, horisontalt är kanske ett bättre ord.

      Comment


      • #18
        Jag är inte helt säker på att jag hänger med hur du menar här E.B. men på min flaska så är det en upphöjd "glas etikett" på den ena sidan. De få jag har sett tidigare har sett ut som din flaska och jag vill minnas att en hade mkt svårläst text i glaset.
        Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

        Comment


        • #19
          Vad jag menade var att jag också har en "glas etikett på sidan som inte har text. Den är däremot horisontell, inte vertikal som den på textsidan. Jag ser ju att dina båda texter går vertikalt.

          Comment


          • #20
            Nu föll poletten ner Men jag kan tyvärr varken bekräfta eller dementera om de jag sett tidigare har haft ovan nämda yta avsedd för etikett eller ej.
            Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

            Comment


            • #21
              Ur Hygiea, medicinsk och farmacevtisk månadsskrift mars 1885

              I en artikel där en undersökning av mineralinnehållet i källans vatten redovisas, fanns denna information:
              Click image for larger version

Name:	Rindötext.JPG
Views:	1
Size:	49,4 KB
ID:	521460

              Comment

              Working...
              X