Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Halvekivoka gummor-signering? [ID: Laurine Keramik, Ballerup, Danmark 1942- ]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Halvekivoka gummor-signering? [ID: Laurine Keramik, Ballerup, Danmark 1942- ]

    Två underbara kärringar, salt och peppar. Jag blir riktigt glad åt dem. Sambon fick dem i present och får icke lämna hemmet, har jag fått förhållningsorder om.
    Ngn som känner signaturen???
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-02-18, 19:40. Anledning: Anledning: Fel vid sammanfogning av två trådar.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

  • #2
    nästa bild.
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2011-02-18, 19:39. Anledning: Anledning: Fel vid sammanfogning av två trådar.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      åsså signeringen.
      Bifogade filer
      Last edited by Kaptenen; 2011-02-18, 19:38. Anledning: Anledning: Fel vid sammanfogning av två trådar.
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        De var ju häftiga , men inget som jag känner igen, tyvärr...
        Last edited by Kaptenen; 2011-02-18, 19:35. Anledning: Anledning: Fel vid sammanfogning av två trådar.

        Comment


        • #5
          Skulle vilja säga att de ser ut att vara från Portugal eller från något Medelhavsland. Läckra är de hursomhelst.
          Last edited by Kaptenen; 2011-02-18, 19:34. Anledning: Fel vid sammanfogning av två trådar.

          Comment


          • #6
            Halvekivoka gummor-signering? [ID: Laurine Keramik, Ballerup, Danmark 1942- ]

            Dessa två kryddkar har denna signering. Vissar bägge om det gör saken lättare. Vem står för sineringen? själv lutar jag åt ngn fransman, namnet tyder jag till Laurine möjligen.
            Tycker de är rätt fräcka själv. Har försökt få fram tillverkaren tidigare men inte lyckats.
            Bifogade filer
            Last edited by Kaptenen; 2011-02-18, 19:10.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

            Comment


            • #7
              Lite intressant är det att de har så olika målningar. Den ena ska väl vara en haremsdam med slöja och den andra har dekor av musselmalet... Det här blir nog svårt att få träff på...

              Comment


              • #8
                Hur uttyder du signeringen? Peter
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                Comment


                • #9
                  Laurine? Denmark?
                  Min känsla är dansk keramik.

                  Comment


                  • #10
                    Kolmårdstrollets känsla kan mycket väl vara riktig.
                    Hittade den här länken, som jag dock tror är maken Magnus verk:


                    En närmare titt i Vingedals, säger så här:
                    "Magnus Bengtsson ägde tillsammans med sin hustru Laurine Bengtsson Laurine Keramik. Vid hans död 1957 övertog hustrun ensam verksamheten."

                    Mer kan jag inte hitta just nu, och Laurine Keramik har hittills varit okänd för mig!
                    Last edited by Gideon; 2007-08-31, 17:38.

                    Comment


                    • #11
                      En tuff brud

                      Kommer Ni ihåg Lillbabs låt "en tuff brud i lyxförpackning". Vad sägs om denna Dame från danska Ballerup.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #12
                        Lille fad med mand og kvinde ....
                        Fra dagens loppis, der står vel Laurine. Jeg kender mest Laurine fra keramik med traditionelle blomstermotiv. Dette lille fad, omkring 15 cm i diameter, viser jo andet end blomster. Har aldrig set et lignende motiv!
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av DanskeBodil Visa inlägg
                          Lille fad med mand og kvinde ....
                          Fra dagens loppis, der står vel Laurine. Jeg kender mest Laurine fra keramik med traditionelle blomstermotiv. Dette lille fad, omkring 15 cm i diameter, viser jo andet end blomster. Har aldrig set et lignende motiv!
                          Hej Bodil,
                          Påpekar det lite uppenbara...
                          Adam, Eva med ormen föreställer nog fatet.
                          Mvh

                          Comment


                          • #14
                            Hej Cenedese,
                            Tak for din kommentar, det har du da ret i, jeg tænkte slet ikke på den reference!
                            Hilsen Bodil

                            Comment


                            • #15
                              Adam eller Eva, det är frågan, varför inte lyssna på Erik Satie, medan ni funderar över frågan:

                              We recorded this during the album release show for Seth Ford-Young. The studio version of this arrangement is available on iTunes, Amazon, or you could buy t...


                              https://www.facebook.com/quartetcinderellaArrangement:Zoran Radetić&Nadežda StanojevićProduction:Zoran RadetićVideo:MosquitoMake up&hair:Maskat by Zoran Ćumu...
                              Last edited by e_v_a; 2017-05-02, 00:31.

                              Comment

                              Working...
                              X