Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite udda smycken och mindre udda...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lite udda smycken och mindre udda...

    Jag har blivit väldigt förtjust i 50-tals silversmycken från Alton. (Började med att jag ärvde ett armband fr -55) Har sedan utvecklat förtjusningen även till bronssmycken, och då i synnerhet av K.E Palmberg.
    Är väl kanske inget datasnille, men jag tycker inte att jag hittar särskilt mkt info om honom, och då särskilt inte mycket om VAD han har gjort. Har förstått att det är ganska mkt, men kunde vara kul att hitta LITE iaf...
    Någon här som vet en massa? Eller en del? Lite?

  • #2
    Hej kina_p.
    Om du söker på alton här så kan du se vad vi skrivit om tidigare. Jag har personligen inget ytterligare att komma med.

    Comment


    • #3
      Nyfiken som jag är, har jag redan gjort det :-D och lärt mig en del av er andra. Men jag vill som sagt veta ännu mer... Allra helst skulle jag vilja hitta någon sida med bilder både vad det gäller Alton-smycken och vad det gäller Palmbergs. Har ett halsband i brons av honom som jag tycker är jätteläckert, fast det är nog mer 60 - 70-tal.

      Comment


      • #4
        Skulle vara kul att se bild på ditt halsband.
        Det enda jag har är det halsband jag visat tidigare och tennmuggarna.

        Comment


        • #5
          Får se om det funkar...
          Click image for larger version

Name:	mitt alton.JPG
Views:	1
Size:	40,1 KB
ID:	450435

          Comment


          • #6
            Jättesnyggt, jag gillar brons.

            Comment


            • #7
              Javisst är det läckert! Och brons är bara sååå vackert. Har precis köpt ett armband i ungefär samma stuk som halsbandet..

              Comment


              • #8
                Alton

                Pröva Altavista och Google - om du inte redan gjort det förstås.
                Alton har kanske egen hemsida också - jag vet inte säkert.

                Comment


                • #9
                  Inlägg raderat, om man vill upplysa om trevliga smyckeshandlare vill jag rekommendera att lägga in länken i länkarkivet. Ren reklam i ämnestrådar som inte tillför diskussionen något nämnvärt kommer att raderas.

                  //mod

                  Comment

                  Working...
                  X