Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem är Lars Bergsten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lars Bergsten!

    P.S. Jag är helt för återanvändning!

    Comment


    • Snabelkrok på Dig, simco!
      Helt lugnt en Bergsten, och snygg dessutom.

      Comment


      • Tack Simco, det hade jag aldrig trott.
        Håller med dig Gideon, tycker den är läcker och lite annorlunda mot övrigt man sett från honom som också dock är snyggt.
        Pes är mitt google.

        Comment


        • Jag hade en precis likadan elefant som var signerad BL. (Jag minns det klart och tydligt eftersom jag undrade om det var Bertil Lundgren på Rörstrand) Jag gick till Uppsala auktionskammare med den men dom kunde inte hjälpa mig. Jag sålde den istället på Tradera innan jag fick veta ursprunget! Vad kul att få se den igen!
          Bara nyfiken

          Comment


          • En fiskargubbe med sydväst, pipa och en fisk!
            16 x 3 cm.
            Bifogade filer

            Comment


            • Dödsruna ur Eskilstuna-Kuriren

              Click image for larger version

Name:	utdrag EK 27 maj 2011.jpg
Views:	1
Size:	86,5 KB
ID:	525498

              [Eskilstuna-Kuriren 27 Maj 2011]

              /Tomas W
              Ta en titt på: Keramik av Lars Bergsten

              Comment


              • Facebook-grupp finns

                Hejsan,
                Det finns sedan en tid tillbaka en Facebook-grupp kallad "Keramik av Lars Bergsten". Den är öppen för intresserade. Hittills är det mest jag själv som står för postningarna och då mestadels om uppdateringar av hemsidan.

                Den här länken borde fungera: http://www.facebook.com/#!/groups/127154627306564/


                /Tomas
                Ta en titt på: Keramik av Lars Bergsten

                Comment


                • Tre st vägghängda. Från vänster 33x7cm, 32x6,5cm, 31x6cm. Tjejen i mitten dansar till flöjt och saxofon.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • En glad gamäng

                    Har bara stött på ugglor och tuppar och någon tjur av Bergsten tidigare. Alla har varit signerade med rundstämpeln. Dessa vägghängda är ju handsignerade och riktigt trevliga. PS 17x4 cm.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • Häst i keramik eller stengods [ID: Lars Bergsten]

                      Click image for larger version

Name:	Häst.jpg
Views:	1
Size:	55,5 KB
ID:	531127Click image for larger version

Name:	Häst stämpel.jpg
Views:	1
Size:	73,7 KB
ID:	531128Hej alla kunniga som jag vet finns på Precisensån!

                      Jag har ärvt en häst i keramik som jag tycker är väldigt fin.
                      Dessvärre vet jag inte vem som har designat den och det skulle verkligen
                      vara roligt att veta.
                      Den har en stämpel under men glasyren har täckt nästan hela.
                      Hoppas ni kan hjälpa mig.

                      Comment


                      • Hej och välkommen till forumet!

                        Vilken trevlig häst av Lars Bergsten!

                        Fristående #110

                        Kurvig häst. Trevlig sak. Rund stämpel undertill. (Ej i egen ägo.)


                        Här finns mycket att se och läsa!

                        Comment


                        • Tack för hjälpen!
                          Jag hade så länge försökt hitta vem som designade hästen.
                          Är jättenöjd!

                          Comment


                          • Katt

                            Tittade efter på baksidan av min lilla kattavla (11x16 cm) o hittade L Bergstens signatur. Har nu läst runt lite på nätet om den gamle frimuraren - både här, bergstenmuseum.wiweb.se och på andra ställen - och sett lite bilder av hans verk.

                            Trots att man i början av denna tråd hade en lite trist inställning till herr Bergsten så tycker åtminstone jag att hans skapelser är härliga! Och kanske blir han mer uppskattad allt efter som människor får upp ögonen för honom. Efter att ha sett bilder på en del av det han gjort skulle jag mycket väl kunna tänka mig att dekorera en hel vägg, hyllor o bord med hans tavlor o skulpturer m m.

                            Det enda jag har, dock, är min lilla kattavla. Ännu så länge...



                            Bifogade filer
                            Last edited by Andeena; 2014-02-02, 19:23.
                            "Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt -
                            och till och med då är det omöjliga kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buc
                            k

                            Comment


                            • Bada bastu. Gör det ofta.
                              17 x 16 cm.
                              Bifogade filer

                              Comment


                              • En herre med krås och kravatt https://www.google.se/search?q=kr%C3...w=1536&bih=770
                                Det är sällsynt eller aldrig man ser att Lars Bergsten skriver ut både för- och efternamn. Oftast är det ju den runda stämpeln. Prästen med monokel och prästfrun (?) har Lars signerat med bara sitt efternamn - inlägg 95.
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X