Jag trodde det var George Adamskis berömda UFO-bild.
![]()
Jag trodde det var George Adamskis berömda UFO-bild.
![]()
Senast redigerat av brodertuck den 2007-10-30 klockan 23:02. Anledning: lagt till bild
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Det var svårt att hitta bra bilder... Jag tror nu att den är amerikansk. Har hittat en till i samma stil...
Får man ångra sig igen... Tysk!
http://www.zamandayolculuk.com/cetin...Technology.htm
Skumt! En bit ner på sidan som Peter länkade till finns exakt den bild som jag la in.
Jag tog den härifrån:http://en.wikipedia.org/wiki/George_Adamski
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Min första tanke var oxå ett Ufo, men de har väl inte tyska kanoner - än!
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Peters länk var helt rätt! Det finns en massa sajter på nätet som skriver om Hitler-Tysklands s k Haunebu-projekt. Tyskland hade alltså tagit fram en helt ny framdrivningsteknologi och börjat bygga diverse prototyper till rymdfarkoster under kriget. De ska också ha haft en hemlig bas i Antarktis.. Naturligtvis är detta rena struntpratet, men det kan vara lite kul att läsa!
Varför har inte någon skrivit en äventyrsroman om detta
DG
Stod lite i texten om Adamskibilderna. Så helt ute och seglade var jag inte.
"The Haunebu pictures strongly resemble the Adamski saucer pictures of the early 1950s. These saucers were seen and pictures of them taken world-wide. There were many different sources for both sighting of Adamski saucers and pictures of them. There were so many in the early 1950s that it is hard to believe that all of them are fakes. Mr. Ettl and Mr. Juergen- Ratthofer maintain that these "Adamski saucers" are really the German-designed Haunebu type saucers (28). Since they were flown after the war, certain questions as to their origin arise. These questions will be treated in an upcoming section of this book."
Har inför de stundade högtiderna bytt avatar igen. Kanske ingen antikvitet men nog så svår att få tag i. Det är ett Djävulsglas (ett honglas enl Cyrén)
Men det är det gröna som bara tillverkats i ett mindre antal till något jubileum.
DG
Min avatar föreställer Frosta Liza Minelli "Lisa". En Polski Owzcarek Nizinny, en polsk vallhund helt enkelt. Ja, hon har ju florerat här tidigare i PES i diverse utstyrslar. I tråden Favvo-kaka, tror jag att hon röstar på pepparkaka.
knappast meningslöst.
Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)