Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tore Borg (1910-1974)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Tjena Gideon
    Vad vill du ha för din lifterska, hyperventilerad...intresserad....
    Saknar Motala damen i samlingen...

    Comment


    • #32
      Jag har en TB katt me fiskben. intresserad?

      Ursprungligen postat av tussefia Visa inlägg
      Vad synd! Men tack i alla fall för att Du kollade. Hör gärna av Dig om Du hittar några igen.
      Har inte lagt ut den för säljning ännu, hittade den just själv.

      MvH

      Camie

      Comment


      • #33
        sPAPs

        Här en hockeyspelare med den av Sven Tumba lanserade SPAPS-hjälmen, som lär ha varit mycket tunn.
        Bifogade filer

        Comment


        • #34
          Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
          Vem är den här lilla (9cm) gubben med systemkamera på bröstet?? Han liknar någon..men jag kommer inte på vem. Stora tänder har han. Trodde först att det var en japan men figuren har inte sneda ögon. I ett obevakat ögonblick klättrade han upp på räcket och fotograferade utsikten
          Povel Ramel tycka turist vara trist?
          Holistisk humanist

          Comment


          • #35
            Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
            Vem är den här lilla (9cm) gubben med systemkamera på bröstet?? Han liknar någon..men jag kommer inte på vem. Stora tänder har han. Trodde först att det var en japan men figuren har inte sneda ögon. I ett obevakat ögonblick klättrade han upp på räcket och fotograferade utsikten
            Jag tror att det kan vara (flick)fotografen Kary Lasch, som var verksam på den tiden det begav sig. Någon kanske har en bild på honom för jämförelse men han stod väl mest bakom kameran.....

            Comment


            • #36
              Floyd P

              Här är ytterligare en figur av Tore Borg. Floyd är 14 cm hög.
              Bifogade filer

              Comment


              • #37
                Hoppsan, blev det marknad här på Tore Borg
                Vad säger admin om det, tro

                Går den handläggningen igenom, så är jag också intresserad av Tore Borg figurer...
                Tar högaktningsfullt emot erbjudanden om TB djuren, lifterskan och kändisarna

                Comment


                • #38
                  Ursprungligen postat av Lars M Visa inlägg
                  Jag tror att det kan vara (flick)fotografen Kary Lasch, som var verksam på den tiden det begav sig. Någon kanske har en bild på honom för jämförelse men han stod väl mest bakom kameran.....

                  Nu har Kary Lach (kan vara) fått en kompis.
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                    Nu har Kary Lach (kan vara) fått en kompis.
                    Hugo med kameran ska du vara rädd om, liten upplaga och en mkt svår figur.
                    Gick för lite över 700kr på tradera för ett tag sedan

                    Kolla under Hugo om du har B-G stpl. och ett tillverkningsnummer!

                    Comment


                    • #40
                      Hugo??? Hur som hellst under kameragubben står A18 och under "Kalle Cheven" står A21.

                      Comment


                      • #41
                        >>Kolmårdstrollet>>

                        Ursäkta namnet, det är bara jag som döpt honom till Hugo
                        För ngr år sedan hittade jag den här "gubben" med kameran på en samlarmässa
                        uppe i Märsta där bordssäljaren hette Hugo. Dom var otroligt lika förutom kameran och ner jag påtalade detta för säljaren skrattade han och sa att det var ett självporträtt, festligt! Därav namnet Hugo!

                        Korrekt, Serie A modell 18 ska det vara. (serietillv. nr)
                        Men har du ingen djupsignatur, B-G eller B-C?
                        TB sign. finns inte inte som djupsign. i 50/60 tals upplagan, det är en 70-tals signering!
                        Hugo figuren är en produkt från TB 50-tals produktioner som gjordes i mindre upplaga!

                        1950-tal modell nr: 1-99 (bl.a troll, sport, kändisar etc)
                        1960-tal modell nr: 100-1,2,3,4,5 etc (bl.a djur, sport, troll, kändisar, film/tv)
                        1970-1974 modell nr: TB (tidiga djur har TB och serie nr, senare djur endast TB )

                        Comment


                        • #42
                          Joodå båda är djupstämlade B-G, det låg liksom i sakens natur. Tack så mycket för märkningen av TB. Bra att ha. Jag brukar ta med mina Borgare till mässan i Askersund. Där brukar några samlare dyka upp.

                          Comment


                          • #43
                            Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
                            Joodå båda är djupstämlade B-G, det låg liksom i sakens natur. Tack så mycket för märkningen av TB. Bra att ha. Jag brukar ta med mina Borgare till mässan i Askersund. Där brukar några samlare dyka upp.
                            Men kolmårdstrollet, du hade ju inga "Borgare" när jag hälsade på ditt bord i sommras, det enda vi fick diskutera var ditt naggade ALT fat, hahaha! *skratt* skämt!
                            Men jag är ett riktigt faan av Tore Borg, det är egentligen mitt huvudsamlar intresse.
                            UE föremål och deco trollen har jag som ett trevligt komplement

                            Men se nu till att samla ihop Borgare till nästa askersund sommar så gör vi affärer
                            Nyfiken, hur många olika har du, kan du skick en bild tack!
                            vore kul att se

                            Comment


                            • #44
                              Jag borde haft några TB på bordet men du såg dem kanske inte. Jag skall "riva" lite i mina lådor för att se vilka jag har kvar. Har sålt Tjorven, Gunnar Sträng, ett tvillingpar, ett brudpar, katt ,ekorre mfl. Jag samlar på mej de TB jag hittar

                              Comment


                              • #45
                                Tre hundar

                                De här tre hundarna har jag visat på hundtråden tidigare. Nu kommer dom här på Tore Borgs tråd också. Jag skall plocka fram ytterligare några figurer.
                                Bifogade filer

                                Comment

                                Working...
                                X