Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vem kan ha gjort dessa stolar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hej hej alla som svarat.
    En del tips om ursprung o tillverkarehar jag fått. Det tackar jag för! Kul att det blev lite aktivitet på tråden:-)
    För att reda ut: Jag äger redan en stol som är ruskigt lik i design och utförande som de två på bilden. Lite mindre utsvävade armstöd kanske..
    Jag har letat efter en maka till min stol i många år.
    Såg dessa två stolar(som jag mailade in) och tänkte att någon kanske utirån dessa ge tips om tillverkare för att kunna gå vidare i mitt letande.
    Hoppas detta skingrar frågor?

    Kul förövrigt med detta engagemang på forumet.
    Mvh magpal

    Comment


    • #17
      Men varför hitta på en löjlig historia då? Här sitter en mängd människor och letar igenom sina böcker eller söker på nätet för att hjälpa till( timmavis).
      mvh

      Comment


      • #18
        vad menar du Berth?

        vilken historia var påhittad?
        Var i ligger det löjliga??

        min fråga var, om du läser mitt första inlägg, som följer:

        "rubrik:vem kan ha gjort dessa stolar

        Text: "Det kan vara av dansk design.
        Har letat länge så jag är tacksam för förslag"

        Detta var mitt första inlägg på detta forum. Varifrån kommer denna märkligt fientliga inställning hos vissa?
        Är detta vanligt här? Får man räkna med att bli spydigt bemött av nät-troll, blandat med vanliga svar..
        Hur är andras erfarenheter?

        /magpal

        Comment


        • #19
          Handlare är sig lika.

          Comment


          • #20
            Det kvittar om man är handlare eller samlare, alla har samma mål. Att få så bra saker som möjligt till bra pris. Tycker inte att magpal har gjort något fel, möjligtvis då att han inte tala om att stolarna var till salu. Men o andra sidan vem vill skaffa fler intressenter till varan man är intresserad av? Gick själv igenom några designböcker för att hjälpa till och hyser inget agg till magpal för det tröstlösa jobbet, det är min tid som offras och mitt val.
            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

            Comment


            • #21
              magpal...för mig är egentligen detta ett avslutat kapitel, men . Du borde veta att det är ABSOLUT förbjudet att stjäla en bild för att själv använda den i ett egenintresse( det är t.o.m straffbart)! Jag satt själv i 2 timmar för att försöka hjälpa dig och det var då jag hittade stolarna! Samtidigt skriver du "mina kan ju vara en spinoff av dessa..lite mer rustika"?
              mvh

              Comment


              • #22
                Man blir bara TRÖTT.

                Comment


                • #23
                  Ja, gonatt

                  Comment


                  • #24
                    Det är möjligt det är avslutat för dig. Men själv tycker jag det är obehaglig och märkligt att bli bemött på detta sätt.
                    Ni orkar tydligen inte ens läsa inläggen ordentligt. Ni tolkar in vad ni vill i ett febrigt paranoid-rus. "jasså, han vill snika sig till fördelar på köp?"
                    Det spys ut oförskämdheter och anklagelser som om det var en självklarhet och er rättighet.

                    Aldrig har jag varit på ett forum för något område där en enkel fråga bemötts på detta sätt.
                    Jag kanske har brutit mot en oskriven lag i er värld?
                    Jag kanske förolämpade några genom att ställa en fråga som övergick deras förmåga?

                    Skämmas borde ni göra i vilket fall som helst.(men där överskattar jag nog er)

                    Jag får dock tacka seniormedlemmen Äjth som verkade seriöst vilja hjälpa mig och gav ett rakt svar. Räkna med hjälp från mig om jag kan.

                    Gonatt!!

                    "stjäla bild!!??"
                    Berth - skärp dig!!

                    Comment


                    • #25
                      När pengar är inblandade riskerar det alltid att bli känsligt. Det har vi sett flera exempel på, både på detta forum och på andra. Av denna anledning rekommenderar vi att man (om frågaren inte redan är känd som handlare) är öppen med det faktum att man avser köpa eller sälja det föremål man frågar om. På så vis kan de medlemmar som kanske gärna delar med sig av sin kunskap för "ideella" syften, men som är av åsikten att andra inte direkt ska tjäna pengar på medlemmens kunskap, själv ta ställning till om man vill svara eller inte. Att spela med öppna kort och/eller att vara tydlig är alltså att rekommendera i fall som detta.

                      Oavsett detta så ber vi medlemmarna att hålla en respektfull ton gentemot varandra.

                      Angående "lånet" av bild så är det givetvis inte lätt att avgöra vad som är rätt och fel i dagens internet-värld, men det är tveklöst så att Lauritz.com äger upphovsrätten till denna bild. Utan vare sig samtycke eller angivelse av källa är det därför ett brott mot både forumreglerna och upphovsrättslagen att posta bilden här på forumet. Vi har därför tagit bort bilden och ersatt den med en länk till källan.

                      Vi ber er att diskutera principfrågor på annan plats, evempelvis här.
                      I denna tråd diskuteras fortsättningsvis endast stolarna.

                      /Admin
                      /Admin
                      admin@precisensan.com

                      Comment


                      • #26
                        Hej Bruce!

                        Skönt med ett sansat svar.
                        Jag tackar för det.
                        Det hela har känts väldigt beskt.

                        Jag vill poängtera att syftet med min fråga var att om någon kunde identifiera de stolarna jag skickade ut en bild på så kunde jag kanske spåra upphovsman till den stol JAG är ägare till.

                        Eftersom jag inte tänkte köpa de stolarna som låg ute Lauritz bekymrade jag mig inte om att "gardera" mig mot sådana misstankar.

                        Då detta var mitt första (och kanske sista) inlägg på detta forum kanske medlemmar kunde vara lite mer civiliserade och fråga mig om hur det låg till i stället för att spotta o fräsa ur sig oförskämdheter som om det var ett slagsmål framför en reabänk i en kläd-boutiq för damer..

                        Ang upphovsrätt av bilder så var detta självklart ett exempel på gråzon. Har jobbat med web ett antal år och har ganska bra koll på juridiken bakom.
                        Ingen från Lauritz hade opponerat sig mot detta är jag övertygad om men självklart respekterar jag www.precisensan.com´s regler i fortsättningen.

                        tänker inte ta upp denna sak mer.
                        mvh magpal

                        Comment


                        • #27
                          Skönt att detta är utrett: Jag ber å, helt nytillkomna medlemmars uppförande, om ursäkt. Tonen på detta forum har alltid varit god. Jag hoppas Magpal stannar kvar!
                          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                          Comment


                          • #28
                            Har inget att tillföra i själva stolskunskapen, men jag tycker förstås det är bättre med fotografier på de föremål som frågan gäller än snarlika. Man ser ibland på auktionssajter att de som lägger ut varor till försäljning bara fotograferar ett av föremålen och använder som illustration för alla varor. Åtminstone jag vill se en bild på den vara jag är spekulant på och inte någon annan som bara liknar.
                            Lite samma är det med den här frågan. Om stolarna du frågar efter bara är snarlika de på bild så kommer man aldrig att komma fram till svaret vem som gjort dina stolar, eftersom det förekommer så mycket formstölder inom möbelbranschen.

                            Comment


                            • #29
                              Jag ber också om ursäkt för de ord som jag använt i denna tråd. Samt till dig magpal!
                              mvh

                              Comment


                              • #30
                                Nu återstår bara frågetecknet om det är pottstolar, dom är ju väldigt låga?
                                Pottstolar i par är rätt så ovanliga.

                                Comment

                                Working...
                                X