Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Pippi I kartong?

Pippi I kartong?

Hej på er!

Undrar om det finns någon som kan svara mig på vad det är som gör att en Pippi Långstrump av Lisa Larson i kartong kostar så bra mycket mer än en utan?

Det jag menar är just att om man räknar lite lätt så kostar ju bara kartongen 3000+.

Tänker närmast på en auktion som är ute på Tradera just nu.

Har sett detta flera gånger men inte fått fram nåt bra svar. Hoppas någon här kan göra att jag fattar lite bättre.

Mvh
    Katten123

Vad gör de flesta när de packat ur de kartonger som saken de köpt ligger i ?, just det! de slänger den..

Ur samlarsynpunkt så blir sakerna kompletta med sin orginalkartong och skulle tro att det gäller även lisa larsons "Pippi".
    Tosig i Vaser - [MP Antik & Design]

Hej!
    Håller med Pat. När du köpt något så kastar du kartongen och tänker inte på den långt framstående morgondagen, då kanske tänkt sälja den. Har sett Märklin-lok som med kartong är mycket dyrare med kartongen kvar. Tror även det tyder på att om du spar kartongen så är du mycket varsam och saken är nog i bättre skick.
    Trevlig fortsättning på kvällen önskar jag er som läser detta!!

Avstängd Hektors avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Och då skall vi inte glömma bort var Pippi i två kartonger kan kosta, det är något ofantligt.

Gökmedlem #9 brodertucks avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Jag är nog lite skadad vad gäller kartonger. De flesta av LEGO satserna som jag fick när jag var pöjk har jag kvar kartong och byggbeskrivning till, kanske något slitna, men ändå kvar. Ganska kul att i trettioårsåldern plocka fram högen med LEGO, byggbeskrivningar och kartonger för att sortera ut rätt bitar att återbörda till kartongen.
    ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Avstängd
    Reg.datum
    aug 2007

Talking

Citat Ursprungligen postat av Hektor Visa inlägg
    Och då skall vi inte glömma bort var Pippi i två kartonger kan kosta, det är något ofantligt.
    Det måste bli dubbelt så mycket

Citat Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
    De flesta av LEGO satserna som jag fick när jag var pöjk har jag kvar kartong och byggbeskrivning till, kanske något slitna, men ändå kvar.
    Du sitter på en guldgruva, Broder.

Jag hade inte så mycket Lego men jag älskade/älskar Barbie. Hade jag sparat mina kartonger till kläderna och dockorna så hade de varit guld värda idag. Dock var jag så noggrann som barn att jag har kvar alla miniprylar som tillhörde. Nuförtiden älskar jag att hitta äldre saker MED kartong!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •