Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En liten godsak av Hald...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • En liten godsak av Hald...

    En riktigt läcker pjäs. Kolla särskilt in firren med två stjärtfenor - en oväntad komisk knorr!
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Köpte Du den?
    knappast meningslöst.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Raoul Karlsson
      Köpte Du den?
      Antydde försiktigt att jag önskade den i julklapp men fick endast en hånfull grimas till svar. *suck*
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #4
        Ah, de där är ganska vanliga. Häromkring står de i var och varannan stuga. Jag tror desvärre att de inte är till salu. Och det är fult att stjäla, säger frun.
        knappast meningslöst.

        Comment


        • #5
          Åh, jag hade velat ha Cyréns Nobel karaff.
          Så är det.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Ballonggreven
            Antydde försiktigt att jag önskade den i julklapp men fick endast en hånfull grimas till svar. *suck*
            Vad gick den för? 2-3000?

            Comment


            • #7
              4000 blev slutbudet.
              "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
              Konfucius

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Ballonggreven
                4000 blev slutbudet.
                Fiskgraalerna håller således positionen som ett av de "heta" objekten...

                Comment


                • #9
                  För vanliga

                  Klart den är vacker, men denna är nog ett strå vassare i mitt tycke. Naturligtvis stegras priset några gånger. Men den är sanerligen inte vanlig.
                  Brun Graal

                  Comment


                  • #10
                    Fiskgraalen som Ballonggreven visar först, var med på auktionen ner i
                    hamnen när det var Antikmässa i Askersund i sommras.

                    Nu vet jag inte om det finns olika storlekar, men den som såldes i
                    Askersund gick för 4000-5000kr någonstans, verkar hålla ett ganska
                    jämt pris över landet.

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av A.F
                      Nu vet jag inte om det finns olika storlekar, men den som såldes i
                      Askersund gick för 4000-5000kr någonstans, verkar hålla ett ganska
                      jämt pris över landet.
                      Ja, och det finns fler exempel på detta. Med möjligt undantag för SAV:s glasauktion och de båda moderna kvalitetsauktionerna brukar även krakor, äpplen, tulpanglas och flertalet VL-alster hålla en relativt konstant (och hög) nivå. Svårfyndat, således...

                      Comment


                      • #12
                        Inte tycker jag dessa glas är särskilt spännande. Man ser! och sedan konstaterar man! En investering, visst! men sen....?
                        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                        Comment


                        • #13
                          Graal finns i flera storlekar. (Och även färger har sett en violett en gång)
                          Min är ganska stor och den är grön.
                          mvh Lasse

                          Comment


                          • #14
                            Nog tycker jag att fiskgral är häftiga. Jag var ju ung när dessa började tillverkas och vi bodde i Orrefors. De var mycket eftertraktade då och dyra.
                            Min fiskgral väger ca 4,5 kg och är grön.
                            Sedan lägger jag också in en gral som Olle Alberius gjort och som tillhör Orrefors Expo. Den tycker jag är särskilt häftig.
                            mvh
                            Bifogade filer

                            Comment

                            Working...
                            X