Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nycklar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Nycklar.

    Liten nyckelsamling. Obs att det är fem st. nycklar på den övre bilden.
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

  • #2
    Nycklar är kanske en lösning till antikt. Fast det är nog kört, tacka vet jag grejor som inte har något slitage. Slitage är inte vackert, det är bara smutsigt och äckligt. Fast med rätt bildvinkel så kan det bli någorlunda att se på om man inte kommer för nära.
    Framför allt så är allt som man inte förstår och äger lite extra äckligt eller vad tror du L.S.
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Undrar om man behöver låsa upp mer än 10st nycklar för att tycka om en sådan här bild. Ok bilden är nog mer tilltalande än föremålen eftersom dom tillhör det som är ute i nuläget. Jag gillar bilden men det är kanske bara jag som har en "kul" smak. Flaskan är ingen Stor-flaska utan en liten.

      Comment


      • #4
        Bild:10-tecken
        Bifogade filer

        Comment


        • #5
          Vad är det på din första bild 766, en mogen färdigskivad limpa?

          Din bild n:r två avviker på ett närmast brutalt sätt från ettan, kanske är 766:s smak av ytterlighetskaraktär?
          --I de blindas rike är den enögde kung.--

          Comment


          • #6
            L.S. det är bara så att jag glömde bliden till texten ovan. Om du läser texten så kommer det säkert att gå upp ett ljus. Hur sambandet med din visning sammanstrålar.
            Dessutom tyckte jag att det var dax för någon i mitt tycke vacker bild.
            Limpan är bit av klappeträ. Ett sådant där äckligt du vet som har blivit "nött".
            Tror du att vi har så pass mycket i kolan så vi kan återgå till nycket a la L.S. efter detta mitt lilla mellanspel.
            Gott folk, kom igen med nycklar!

            Comment


            • #7
              Hade varit kul med någon bild av extra "fin" nyckel till någons kyskhetsbälte. Ingen i omgivningarna som kan presentera? Kanske rent utav med hela midivippen monterad, nyckeln hängande på en spik dock inte på något träben för lite klass önskar vi väl.

              Comment


              • #8
                LS Mina nycklar är väl inte lika fina som Dina men däremot tycker jag att den handsmidda haspen är häftig. Man kan se var den är hopvälld på ena sidan.
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  Haspen hopvälld låter ytterst konstigt, den snålaste eller fattigaste smeden måste ha gjort den såvida inte han tog ett redan "svetsat" ämne för tillverkningen.

                  Comment


                  • #10
                    Jättekul med nycklar tycker jag.
                    Från det att sonen började samla på nycklar och nyckelringar så har jag fortsatt med nycklar efter det han flyttade hemifrån. (Han tog dock det mesta med sig när han flyttade norrut).
                    Här kommer en bild på diverse nycklar som jag lyckats behålla.
                    Tyvärr inge bra bild nu på kvällen.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      Ät det någon som kan säga om någon av dessa nycklar är gamla och i så fall hur gamla?

                      Comment


                      • #12
                        Nycklar tar ingen plats att tala om, kostar inga fantasisummor i inköp och det är ganska mycket arbete nedlagt på dem vid tillverkningen. Man får så att säga mycket för pengarna. Dina nycklar verkar vara från 1900-talet, utom de två upp till vänster. 1800-tal troligen, den ena skulle rent av kunna vara lite äldre ändå.

                        Jag har funderat att nåla upp mina på en tavla, din "stjärna" ger idéer om en lite konstnärligare uppsättning. Om det senare tillförs ännu en nyckel är det bara att flytta nålarna. Alltid roligt med levande och föränderliga samlingar.
                        Last edited by LS; 2005-11-26, 08:00.
                        --I de blindas rike är den enögde kung.--

                        Comment


                        • #13
                          Det var min tanke när jag började samla nycklar. Köpte även en anslagstavla för det ändamålet. Hade tanken att blanda gamla och nya. Gillar att göra roliga saker av gamla grejor.
                          Får väl sätta igång nu.
                          Vi får väl visa bilder när våra "tavlor är klara"
                          Visar en bild på något gammalt som blivit som nytt.
                          (Passar förståss inte under denna rubrik).
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #14
                            Jag tycker snarare att din bild visar något nytt som blivit gammalt...

                            Comment


                            • #15
                              Men teknik kan vara vackert. Har inget exempel just nu men återkommer

                              Comment

                              Working...
                              X