Warning: Undefined array key "birthday_search" in phar://.../vb/vb.phar/api/user.php on line 1 Warning: Undefined array key "joindate" in phar://.../vb/vb.phar/api/user.php on line 1 Warning: Undefined array key "posts" in phar://.../vb/vb.phar/api/user.php on line 1 Warning: Undefined array key "posts" in phar://.../vb/vb.phar/api/user.php on line 1 Warning: Undefined array key "userid" in phar://.../vb/vb.phar/api/user.php on line 1 Warning: Undefined array key "userid" in phar://.../vb/vb.phar/api/user.php on line 1 Warning: Undefined array key "privacy_options" in phar://.../vb/vb.phar/api/user.php on line 1 Warning: Undefined array key "userid" in phar://.../vb/vb.phar/library/user.php on line 2 Warning: Undefined array key "userid" in phar://.../vb/vb.phar/library/user.php on line 2 Warning: Undefined array key "lastactivity" in phar://.../vb/vb.phar/library/user.php on line 2 Warning: Trying to access array offset on value of type bool in .../vb5/route/profile.php on line 74 Fint ölglas? i brunt glas - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fint ölglas? i brunt glas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fint ölglas? i brunt glas

    Höll på att glömma, hittade denna fina också idag

    Brun höjd 10, diameter i mynningen 8.

    Var kan den höra hemma?
    Bifogade filer

  • #2
    Ser ut att ha en lätt lyster?! är den brun eller lila?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Äjth
      Ser ut att ha en lätt lyster?! är den brun eller lila?
      Nej lyster tror jag inte, det speglar sej från fönstret bakom fotografen Brun.

      Fast man kan ju undra, för såhär blev bilden jag tog med blixt:
      Bifogade filer
      Last edited by Gäst; 2005-08-11, 22:03.

      Comment


      • #4
        De liknar mina glas som jag frågat om på AP, men fick inte några svar.
        Mina är gröna med örat i genomskinligt glas och rymmer drygt 4dl.

        Comment


        • #5
          Har ett par liknande men med "rynkat" avslut på handtaget. Det sas att de skulle vara från Sandviken, möjligen Gate, vilket visade sig inte stämma.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Vad roligt med svar, tack båda!

            Mitt rymmer hela 5,7 dl

            Sandviken Gate är värt att kolla!

            Comment


            • #7
              Kommer nu ihåg att jag även har 2st som är i vanligt glas och mycket större...
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                Vad jag blev sugen på en Sort Guld plötsligt ...

                Den bruna, är handtaget "tillplattad" i formen om man säger så? Ser ut samma fina rundning på själva glaset annars...

                Comment

                Working...
                X