Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flygsfors?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Flygsfors?

    Kan denna skål möjligtvis vara Flygsfors? Har sett liknande pjäser på nätet med den vita randen och samma färg som varit signerade "Flygsfors, Coquille". De två "hänklarna" gör mig dock tveksam.
    Bifogade filer
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Lyfter frågan.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

    Comment


    • #3
      Auktionister brukar kalla dem Flygsfors och de är inte sällan signerade(men jag tror att det i så fall är en "fejksignatur"...........och precis som du skriver ser bl.a. hänklarna helt fel ut. Jag har för mig att jag sett en sådan med SEA-etikett på......dock är jag säker på att Bay eller någon annan som är betydligt mer kunnig än jag kommer med lösningen vad det lider.

      Comment


      • #4
        I tillägg till vad Bosskey skriver ovan så har den här typen av pjäser (såvitt jag minns från Glaskursen) tillverkats av en stor mängd bruk (ex.vis. Alvesta och, har jag för mig, Sölvehyttan). Den vita randen är inte något som är unikt för Flygsfors, så det går inte att identifiera på grund av den heller. Håller även med dig angående "hänklarna", Ballo, det är ingen riktig schwung i dem...

        Comment

        Working...
        X