Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gullaskruf ISI och ISI-kub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Den är i den vanliga gröna färgen och den var den första Gullaskrufsaken som jag inköpte och identifierade för 15 år sedan. Hade börjat min karriär som shoppoholic och var sprudlande glad över att veta vad det vad jag hade köpt! Undrar om det inte var roligare då...............
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

    Comment


    • #17
      Den där låga gröna med ljusinsats vill jag ha!!! Har inget riktigt snyggt till advent. Hinner du skicka så jag har den till helgen Raoul?
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #18
        Hallå Ballo - Du lever! Jag såg att Du kilat runt hörnet den tolfte november
        knappast meningslöst.

        Comment


        • #19
          Ursprungligen postat av Ballonggreven
          Den där låga gröna med ljusinsats vill jag ha!!! Har inget riktigt snyggt till advent. Hinner du skicka så jag har den till helgen Raoul?
          För dom som har, så kan den se ut så här i adventstider.
          Bifogade filer
          knappast meningslöst.

          Comment


          • #20
            Trevlig advent på dig själv...då!
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

            Comment


            • #21
              Blå Isi-Kub ?

              Denna vas ingår väl i isi-kub.serien. Tittade på Raouls sida och där har han enbart kub-formade isi:sar. Men visst kallas denna oxå isi-kub.? Har aldrig funnit ngn blå förrut så det var lite roligt.
              Bifogade filer
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

              Comment


              • #22
                Sammanfogat ämnestrådar

                Två trådar om samma ämne sammanfogade.

                /Admin
                /Admin
                admin@precisensan.com

                Comment


                • #23
                  Hugo Gehlins svärson

                  Tack för svaret! Nu vet jag att det var Lennart Andersson som designade dem, Hugo Gehlins svärson.

                  Comment


                  • #24
                    Ursprungligen postat av Susiflätan
                    Tack för svaret! Nu vet jag att det var Lennart Andersson som designade dem, Hugo Gehlins svärson.
                    Inte riktigt, William Stenbergs svärson var det...

                    Comment


                    • #25
                      Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
                      Här har vi hela familjen ISIKUB, ISI och MINIKUB. Ljusstaken till vänster är en ISI. Färgerna är ametist (lila), kobolt (blå), indigo (blå), röd, grön, klar och de finns även i orange. Signeringen GG är någon som "sölat" dit.
                      Och till denna lista över färger kan även läggas opalin, sprang på en hög ISIKUB i opalin idag och kunde inte låta bli den...

                      Comment


                      • #26
                        Opalin i vilken färg? BILD!!!!
                        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                        Konfucius

                        Comment


                        • #27
                          Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
                          Opalin i vilken färg? BILD!!!!
                          Åja, lugn, så spännande var det ju ändå inte... Bild kommer i vilket fall här, i hastigt improviserad "studio" fast med nya fina kameran!
                          Bifogade filer

                          Comment


                          • #28
                            Det var ett tag sedan det postades i denna tråd. Dax igen!

                            Här är en isi med BÅRD!? Kan väl tillskrivas kopiornas skara eller?
                            Bifogade filer
                            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                            Konfucius

                            Comment


                            • #29
                              Det ska du inte ge dig tusan på, en liknande bård finns nämligen i andra delar av produktionen. Men här står jag mig tyvärr slätt, Ralle kan säkert skingra dimmorna.

                              Comment


                              • #30
                                Den har inte lika distinkt avslut i nederkanten som ISI...

                                Comment

                                Working...
                                X