Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dåligt?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Dåligt?????

    Är det inte helt allmänt dåligt beställt bland "folket" med föremål där den lilla enstaka människan lagt ner lite av sin energi på att skapa?
    Bifogade filer

  • #2
    Jo, det är det. Det är precis som om virkade överkast, stramaljtavlor och tändstickstavlor skulle få en renässans bara för att arbetsinsatsen är stor. Jag har ingen förståelse för terapiarbeten utan en idé och ett konstnärligt handlag. Tacka vet jag Sophia Isbergs terapiarbeten. Där gick det åt mycket tid...

    Comment


    • #3
      Så då menar du att min träbit inte talar till dig?

      Comment


      • #4
        Nej, I mina ögon är det bara en sopskyffel bland andra...

        Comment


        • #5
          Peter du tillhör inte den skaran som i minsta skruv ser vad andra ser i en hel maskin. Fel du tillhör skaran "hel maskin". Men det man inte ser har man inte "ont" av så det gör ingenting.
          För min del njuter jag av materialets hårdhet men likväl mjukt på något sätt.
          Strukturen i träbiten och ett föremål som har brukats, sen är föremålet inte alltför vanligt vilket också kan kännas bra.
          Man kan undra hur många sådana träbitar som ovan Peter kan springa ifatt under en vecka? Nog finns det någon i Stockholm men likväl.
          Det finns så många gamla träbitar som inte kommer i närheten av dom som "tillverkas" i dagens läge, hade en navare (från Stockholm) 1600-talet, en underbar träbit.
          Man är väl rätt så ensam om att gilla material i gamla grejer, fast glasfolket har ju förståelse så helt kört är det dock inte.
          Var någon gubbe som vandrade bland bergen i Japan under 3mån och sökte efter den rätta roten för sin tillverkning.
          Han var inte någon som tog sitt val på en höft.

          Comment


          • #6
            Här är mera trä HEKTOR!!!
            Jag gillar trä, kanske när det har en historia bakom, som man gillar!
            (Dom med runda hål ca 120cm) 1800 talet, hittade jag, fyra mil gångväg, V, om Enari Nordfinland, Lemmenjoki -80 talet, Norska gränsen, S, Angeli.

            Var med Finnar där, och vaskade guld, flög dit! Gå hem! (dåligt väder)
            Dessa guldvaskarfällor hittade vi + spaden på väggen.

            Där stod dom gammla tallarna, med ett yxhugg i (blekade) som gräns för Guld-inmutningen , det hade vallat över bark, så man såg trädstammen 15-20cm in i hålet, (historia)
            Faktum är! att det lever ett 100tal Finnar kvar i skogarna, bor också i jordkula,
            dom sista i Europa!

            Bild på väggen (faen själv) Kungajakt på Skaraborgs Edsmären!
            Bifogade filer
            Last edited by Hirvi; 2007-07-06, 22:31.
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

            Comment


            • #7
              Var ju en lyn gubbe, lite av Afrika, vad hade man träbitarna med hålen till?
              Träbitar från Afrika är aldrig fel , fast dom är nästen det mest efterapade som finns så priset har dalat såvida man inte med säkerhet...
              Bifogade filer

              Comment


              • #8
                Vi lägger ner Guldvaskning i Europa,'
                Det är nog (mög)
                Hirvi
                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                Comment


                • #9
                  sTORE BRØD

                  Nogen gange så har jeg bare sådan en lyst til store sigte brød. Og så skal melet sigtes.
                  Diameteren er 49 cm. Hvad synes i om en sådan en?
                  Bifogade filer

                  Comment


                  • #10
                    Andre gange så rammer man bare ikke

                    Billed diameteren er 26 cm - hvor finder man et rundt billede på 26 cm? For slet ikke at tale om 3 billeder.
                    ak ja snitteglæde.
                    Bifogade filer

                    Comment


                    • #11
                      Ak ja de lange vinteraftner

                      Hvad skal man lave ?
                      Jeg kan da snitte lidt mere. Billeddiameteren er 32 cm. Rammen med dekoration er 52 cm. Sikken et træ han har fældet den fyr. Alle fire er skåret i et stykke dekoration og det hele.
                      Bifogade filer

                      Comment


                      • #12
                        Tæt på

                        Vi går lige tæt på skæringen.
                        Bifogade filer

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Hektor Visa inlägg
                          Var ju en lyn gubbe, lite av Afrika, vad hade man träbitarna med hålen till?
                          Träbitar från Afrika är aldrig fel , fast dom är nästen det mest efterapade som finns så priset har dalat såvida man inte med säkerhet...
                          Träbitarna HEKTOR!
                          Dom ligger i en träränna, där sand och sten forsar ner,
                          med vatten, där fastnade Guldet i hålen, sanden gick vidare,
                          i dag har dom vinkeljärn, där guldet lägger sig bakom. (Guldfälla)

                          Det är tyngden!
                          En, 1 lit mjölkpaket med Guld, blir vikten nära 20 kg.

                          Samma om (Bly) ca 11kg.'
                          Hirvi
                          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                          Comment


                          • #14
                            Blir lite avundsjuk på dig Hirvi. Har varit på jakt efter en varglapp i många år. Var med och bjöd på en för ett antal år sedan men tyckte den blev för dyr.

                            Comment


                            • #15
                              Hector började med en träbit och några följde efter. Visar en skuren handspegel som svar på Aal:s goa ramar. Spegeln är i Fornnordisk stil och på baksidan finns inskuret 14/3 1891 plus ett mongram som jag inte kan tyda.
                              Bifogade filer

                              Comment

                              Working...
                              X