Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Hors d'Oeuvres" med retrostuk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • "Hors d'Oeuvres" med retrostuk?

    Tänkte bjuda på lite små aptitretare och "fingermat" till ett glas mousserande vin men vill ha kraftigt retrostuk på godsakerna.
    Vad var riktigt typiskt att bjuda på på 50-60-talet? Tänker själv på små pumpernickelrundlar med grönmögelost och piemento-oliv på tandpetare. Små pillriga ostar i folie tycker jag mig minnas också. Fler piffiga förslag mottages tacksamt.
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Varma smörgåsar. Små sandvich-bitar, inte större än ca 2 x 2 cm med tandpetare.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Hittade en sida som kanske kan vara till hjälp:

      Så är det.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Annna
        Hittade en sida som kanske kan vara till hjälp:

        http://tl-web2.colo.netstar.se/defau...ibutionID=5547
        Böcklingpastej och rädisor var två tidsmarkörer jag plockade från den sidan. Tack så mycket.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

        Comment


        • #5
          Ska det bli bjud-middag ikväll?
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

          Comment


          • #6
            Det är väl ikväll som Ballonggreven har bjuding för oss? Vill minnas att vi fick en inbjudan om det här?

            Comment


            • #7
              Mer inspiration:

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Peter S
                AJ! De är grymma! Har haft en liten skål i samma serie.
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Julius
                  Det är väl ikväll som Ballonggreven har bjuding för oss? Vill minnas att vi fick en inbjudan om det här?
                  Nu är jag inte riktigt med på vad menar.
                  "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                  Konfucius

                  Comment


                  • #10
                    Fyllda endiver tycker jag känns mycket 60-tal. Bladen är praktiskt båtformade och kan fyllas med krabbröra eller ädelost utrörd i grädde. Bra plockmat. Hade själv det som entré på en 60-talsfest på jobbet och det var mycket uppskattat!
                    [I]It's nice to be green[/I]

                    Comment


                    • #11
                      Ursprungligen postat av Gunilla
                      Fyllda endiver tycker jag känns mycket 60-tal. Bladen är praktiskt båtformade och kan fyllas med krabbröra eller ädelost utrörd i grädde. Bra plockmat. Hade själv det som entré på en 60-talsfest på jobbet och det var mycket uppskattat!
                      Hmmm Jag älskar Biggans Böcklingpastej.
                      Credo Elvem ipsum etian vivere.

                      Comment

                      Working...
                      X