Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Svenska snapsglas med etsad dekor, vart kan de komma ifrån och hur gamla kan de vara?

Tusen tack för all hjälp i detta, onekligen så ser de ut som de gröna glasen som Eskil hade en länk till, och Reijmyreflaskorna har verkligen liknande dekor.

Snapsglasen är från Reijmyre och kallades, som redan nämnts, för Delfin.
    I produktkatalogen från 1962 finns de avbildade på sidan 51 tillsammans med en karaff och presenteras som 7-pack (6 snapsglas och en karaff).

Produktkatalog söker

Citat Ursprungligen postat av bekin Visa inlägg
    Snapsglasen är från Reijmyre och kallades, som redan nämnts, för Delfin.
    I produktkatalogen från 1962 finns de avbildade på sidan 51 tillsammans med en karaff och presenteras som 7-pack (6 snapsglas och en karaff).
    Hej igen,
    Tack för alla svar, när det gäller produktkatalogen undrar jag om du eller någon annan har tillgång till den? El om det går att finna den någonstans? Jag har försökt söka på detta på nätet, men inte lyckats hitta något. Det jag är ute efter är en bild på aktuellt Delfin se från produktkatalogen motsv, det hade varit kul att ha.
    mvh
    Magnus

Ursäkta -Novis2021- men jag besöker inte forumet så ofta. Vill du ha tag i kataloger med Delfin hittar du dem på Glasmuseet i Rejmyre - http://www.rejmyrehembygdsforening.se/skrifter.shtml
    Katalogerna 1953 och 1960 finns att köpa där.
    Namn:  delfin-1953.jpg
Visningar: 41
Storlek:  46,6 KB Namn:  delfin-1960.jpg
Visningar: 33
Storlek:  46,4 KB

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •