Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rotblöta och loppistorka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Rotblöta och loppistorka

    Helgen är här med tungt regn, utebliven morgontidning och skriande brist på trevliga auktioner och spännande loppisar.

    Vi går nu in i den tristaste årstiden för oss loppisentusiaster. Vädret tillåter inte utomhusloppisar och loppisar i lador och lagerlokaler blir råkalla, fuktiga och allmänt trista. De få välbesökta permanenta loppisarna med uppvärmning blir å andra sidan infernon av fuktiga ytterkläder, trängsel och irritation.

    Hur häver man en svårartad loppisabstinens?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

  • #2
    Nyss återkommen efter en tur till gamla skärholmens loppmarknad, numera i Vårberg Centrum, kan jag bara beklaga att vi blivit en loppmarknad fattigare. Av de som flyttat med från skärholmen är andelen nytillverkat direktimport mycket större än de spännande prylbodarna. En monter hade dessutom inga produkter alls förutom de evinnerliga telefonkorten till främmande länder. För övrigt var det fullt av elektronik och billiga filmer på österländska språk.

    Hur man ska klara den här loppistorkan i Stockholm blir en svårlöst nöt. Speciellt som Hötorget inte heller lever upp dill miniminivån... Det är tur att Myrorna m.fl. inte behöver momsa, så de har råd att hålla lokaler i innerstan.

    Visst är det konstigt att det inte finns underlag för en mer samlad antik- och prylmarknad i huvudstan. För mig personligen innebär inte vinterhalvåret någon nämnvärd nergång i tillgång. Det är skräp året runt...

    Comment


    • #3
      Det låter trist Peter och Ball....ser inte heller någon framtid i mörkret. Personligen har jag inget märkt av denna påtalade nedgång. Knallebygden blomstrar på loppisar,fasta som tillfälliga, auktioner och second hand shopar.
      Prisnivån är god, gott om tillfällen att fynda. Ta en tur till Västra Götaland, jag har tips på massor av bra ställen!
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

      Comment


      • #4
        Och, som jag påpekat ett par gånger för Ballonggreven, om man bara orkar masa sig utanför 040- och 046-områdena nån gång så finns det mer att hämta även efter att Esplanaden och Drottningtorget packat ihop för säsongen...

        Comment


        • #5
          Det låter som en bra och lönande utflykt! Jag kontaktar dig när det blir dags!

          Comment


          • #6
            Även jag hänger gärna på! Vart tänker du dig? Auktionsgodsbutiken i Billinge? Erikshjälpen i Svalöv?
            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
            Konfucius

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Ballonggreven
              Även jag hänger gärna på! Vart tänker du dig? Auktionsgodsbutiken i Billinge? Erikshjälpen i Svalöv?
              Ånej, så lätt går det inte. Du får åka med, men transportsträckorna blir med förbundna ögon...

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av cjf
                Ånej, så lätt går det inte. Du får åka med, men transportsträckorna blir med förbundna ögon...
                Hmm. Då är egen bil utesluten antar jag?
                "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                Konfucius

                Comment


                • #9
                  Det är tråkit att höra att du inte kan fynda på loppisar i Stockholm Peter.
                  Jag har en god vän som har gett mig minnst tjugo bra tips på loppisar där det går att göra fynd.
                  Fortsätt att leta för dom finns.

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Ballonggreven
                    Hmm. Då är egen bil utesluten antar jag?
                    Nejdå, den går in i min baklucka...

                    Comment


                    • #11
                      Den var bra!!
                      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                      Comment


                      • #12
                        Skämt om min Citroën C3:a tangerar gränsen för det acceptabla.
                        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                        Konfucius

                        Comment


                        • #13
                          Ursprungligen postat av Ballonggreven
                          Skämt om min Citroën C3:a tangerar gränsen för det acceptabla.
                          Inte när det är i bakluckan på en C5:a den ska få plats...

                          Comment


                          • #14
                            För att återknyta till ämnet så verkar boten mot loppisabstinens vara...loppis!
                            "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                            Konfucius

                            Comment


                            • #15
                              Ingen loppistorka här inte. Kommer precis hem från en hysterisk loppisrunda och sammanfattar den med orden: Tur att folk inte åtrår samma prylar som jag!
                              Så är det.

                              Comment

                              Working...
                              X