Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem har gjort tavlan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Vem har gjort tavlan?

    Hej!
    Är det någon som vet vem konstnären är till den här tavlan?

    Tack på förhand! 
    Click image for larger version

Name:	Resized_20210709_102233.jpg
Views:	1
Size:	69,2 KB
ID:	700093
    Click image for larger version

Name:	Resized_20210709_102054.jpg
Views:	1
Size:	49,2 KB
ID:	700094

  • #2
    Texten är på slovenska, enligt google.

    orig. visoka-globoka jedkanira, 1984 "Zaliv" översätts till orig. high-deep etching, 1984 "Bay", så där har du tekniken och titeln. Då är väl EA konstnärens initialer. På första fotot ser det även ut att stå något längre till höger, som inte finns med på detaljbilden; är det numreringen?

    Comment


    • #3
      Oj, ursäkta, jag skulle bifogat ytterligare en bild! Jag tror att det här är signaturen?

      Click image for larger version

Name:	Resized_20210709_102100.jpg
Views:	1
Size:	39,7 KB
ID:	575183

      Comment


      • #4
        EA står för epreuve d'artiste, som ungefär betyder artistprov ("konstnärens exemplar"). Sådana verk ligger utanför den numrerade serien.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Eskil Visa inlägg
          EA står för epreuve d'artiste, som ungefär betyder artistprov ("konstnärens exemplar"). Sådana verk ligger utanför den numrerade serien.
          Aha, tack för förklaringen! Signaturen kommer jag ingen vart med, men du kanske har någon idé om den?

          Comment


          • #6
            Hej!
            Tack för era svar, nu vet jag lite mer om tavlan i alla fall! Förhoppningsvis kanske jag så småningom får svar på vem som gjort den också,

            Comment


            • #7
              Wow, en så fin målning. EA betyder initialer för den person som gjorde målningen.

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av håkanpersson Visa inlägg
                Wow, en så fin målning. EA betyder initialer för den person som gjorde målningen.
                Kommentaren hade haft större trovärdighet om det varit en målning (men det är det inte).
                Nu är min kommentar: Noll rätt!

                Comment

                Working...
                X