Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carsten Uffrecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Carsten Uffrecht

    En liten historia:

    Allt började med att jag köpte en vas på secondhand.se som skulle vara en "Aluminia". Har inte sett många sådana i Sverige och det gick nog lite kvickt där för min del, kollade inte upp om det fanns liknande av dem. Men när jag packade upp den så såg jag genast att det inte var en sådan utan något annat märke.

    Många timmars bild-googling senare("brown vase with flowers decor" och allt möjligt) så fick jag en träff på att det var en Carsten Uffrecht. Så lite mer googlande så såg jag det fanns det en del av märket ute på ebay och prisnivån var ungefär samma för Aluminivaserna så jag brydde mig inte om att bråka med secondhand.se.

    Fick ganska omgående ett bud och vasen blev såld till en herre i Tyskland.

    Tänkte inte så mycket mer på det förrän förra veckan då jag sprang på en mycket större vas, plus 8 assietter också i samma mönster. Tog kontakt igen med tyske herren och det visar sig att han samlade just på detta mönster, som var väldigt svårt att finna i Tyskland. Mönstret heter heter "Marder".

    Så det finns samlare till även dessa "fusk Jugend" som jag såg de betecknades i en annan tråd. Han skickade mig en bild på återförsäljare och det fanns en i Sverige då:

    Click image for larger version

Name:	CU.jpg
Views:	1
Size:	76,0 KB
ID:	699996

    Kanske var just detta mönster en storsäljare just i Sverige? Så om ni ser några av dessa så är de eftertraktade...åtminstone av vissa samlare.

    Click image for larger version

Name:	CU_Vase1.jpg
Views:	1
Size:	64,6 KB
ID:	699997

    Click image for larger version

Name:	CU_Vase2.jpg
Views:	1
Size:	48,8 KB
ID:	699998

    Mvh Mikael
Working...
X