Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Religiösa tryck?

Religiösa tryck?

Någon som kan visa mig något i samma stil och ge mig g info? Hur kommer jag vidare med detta? Ålder, land? Jag håller dem mycket kära men är det bara kitsch? Stora (65x50) med krusidulliga ramar. Material? Teknik? Allt vill jag veta!Namn:  A444791B-F7E0-4CDD-8FF4-E389E21D56F3.jpg
Visningar: 78
Storlek:  118,4 KBNamn:  9CDDDD82-07F2-422D-954F-6BD50333EE4A.jpg
Visningar: 77
Storlek:  118,1 KBNamn:  3D4B951B-7228-4958-ADFF-43F0426D37EA.jpg
Visningar: 80
Storlek:  102,5 KBNamn:  B1A383C5-A176-4745-97CA-E2D6F07B2CB0.jpg
Visningar: 77
Storlek:  146,5 KB

Fler bilder. Temat är ju bekant, men med dessa rikt utsmyckade ”bårder” har jag inte sett? Är de gamla eller nyproduktion i avsikt att se gammalt ut??
    Bifogade bilder Bifogade bilder    
    Senast redigerat av hallinskan den 2021-06-19 klockan 13:47.

Ingen som vill spekulera något litet grann!🤗

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Ja törs inte avgöra ålder utifrån de foton du visar.

Det ser ut som oljetryck, helt klart katolska. Har egentligen svårt att tro att de skulle vara nyproduktion, precis som våra kungatavlor och annat produceras de i stor mängd, de ser ut som de skall vid sekelskiftet 1900 med glas och allt. Om något land genom krig och kommunism blivit av med väldigt många kanske det ändå finns en marknad för nyproduktion.

Förstår! Det var väldigt kul att få svar och jag tackar så hjärtligt för dina tankar, för mig givande! Jag fick tex veta att det kallas oljetryck (troligen är det är så) och kan nu söka mig vidare! Har några kungar och drottningar på väggen också men nu är det dags att rensa lite.
    Senast redigerat av hallinskan den 2021-06-21 klockan 11:41.

Seniormedlem FBQs avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    oljetryck är ju färglitografier med fernissad yta. Törs inte säkert säga att de här är fenissade men de är ganska blanka och skarpa i färgen, det brukar betyda att de är överdragna med fernissa.

Oftast finns ju namnet på tryckaren längst ned på bilden vilket kan hjälpa till att spåra varifrån de kommer, men ramen kan ju vara monterad så att det inte syns.

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Tror som FBQ åldersmässigt, tiigt 1900-tal.
    Någon sorts massproducerat tryck verkar
    det vara, en bild på bakstycket kanske säger
    något mer..........

Tack för era tankar! Jag ser inga signaturer tyvärr, bild bifogas på bakstycket om det kan ge någon ledtråd om tid eller så.Namn:  1B486D11-EBD5-4AA6-95EF-1E5A1918E8C4.jpg
Visningar: 53
Storlek:  97,4 KB

Seniormedlem prylsnubbens avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Tack hallinskan, stämmer nog med tidigare bedömningar.

Nu fick jag kontakt med en tjej, Guuu va gullig att ta sig tid för mig, i Frankrike som säljer dylika tingestar, som jag fann efter er info här! Hon svarar:

Hello - Your painting of Jesus, "Ecce Homo" is just beautiful! At least two painters worked on this “Tapestry”…..one did the border and one painted Jesus with a crown of thorns - this is why it’s not signed. It’s simply gorgeous with the hand carved wood frame - museum piece! I’m sending you a picture that is very much like yours (Artist Guido Reni). Take care and I hope you find out more information about your amazing painting. Sorry I couldn’t be of more help, Take care, Teresa

Jag fortsätter söka mer information! Fyll gärna på alla PESARE
    Senast redigerat av hallinskan den 2021-06-22 klockan 10:09.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •