Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är det för speciellt med denna? Mogens Nielsen Nysted Danmark

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Vad är det för speciellt med denna? Mogens Nielsen Nysted Danmark

    Hade hittat en skål signerad Mogens Nielsen Nysted Danmark för ett tag sedan. Samlat lite på Dansk keramik en kort period, men hittade ingen info om vare sig upphovsman eller företag så tänkte att denna får gå vidare. Inte för att jag trodde någon skulle vilja ha den, men där hade jag tydligen helt fel då det verkar vara stort drag efter just denna. Så vad har jag missat?

    Click image for larger version

Name:	Mog1.jpg
Views:	1
Size:	52,0 KB
ID:	699846

    Click image for larger version

Name:	Mog3.jpg
Views:	1
Size:	84,4 KB
ID:	699847

    Mvh Mikael

  • #2
    Det är en vacker skål, i en stil som känns modern just nu.

    Men när jag tittar på auktionen, så verkar det framför allt vara två budgivare som båda har bestämt sig för att de vill ha skålen. Då är det lätt att det drar iväg snabbt.

    Comment


    • #3
      Tack jonasgun,

      Ja det kanske är så enkelt, helt enkelt.

      För övrigt ganska lågt intresse för Dansk keramik i Sverige har jag märkt. Det var lite därför jag blev förvånad, men det är säkert som du säger utseendet och inte härkomsten som är avgörande här.

      Det är kanske bara jag som snöat in på området efter att tillbringat mycket tid tittandes på alla möjliga olika antikprogram på dr.dk. De har ju hur mycket som helst där. Så pass mycket att man lär sig Danska på köpet om man ska kolla alla program

      Mvh Mikael

      Comment

      Working...
      X