Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ser man utbudet på PES så verkar folk köpa helt vilt vad tusan om hälst.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ser man utbudet på PES så verkar folk köpa helt vilt vad tusan om hälst.

    Ser man utbudet på PES så verkar folk köpa helt vilt vad tusan om hälst, är det verkligen så dassigt med gammalt så man måste ha allt?
    Jag söker efter mina helt okända med signatur och vacker glasyr och då dök den upp.
    Den har lite klass!

    Vi får ta i beaktande av att folk är förblindade i sina inköp av det billiga priset, bara det är tillräckligt billiggt så går det med allt.
    Om vi har två rätt originella kaffekoppar en med avbrutet öra och en hel så lutar köpet åt den skadade bara den är tillrävcligt billig.
    Bifogade filer

  • #2
    Jag vet inte - alla har väl sitt samlarintresse, smaken är väl som baken. Visst kan man tycka att andras samlande är tokigt, att säga det är väl på sin höjd otrevligt.

    Att raljera över att folk har dåligt med pengar är väl lite väl magstarkt i mitt tycke.

    Men med tanke på sammanhanget tar jag mig friheten att riskera att vara otrevlig. Visst ser ut som en okej sejdel men inget extra - som har en del hade jag nog att jag hade låtit den stå kvar på hyllan i loppisen, så vida den inte hade någon märkning som gjorde den intressant.

    Jag fick faktiskt en i födelsedagspresent för ett tag sedan, lite väl ny egentligen men den hade tillräckligt med klass för att jag ändå skulle tycka det var en trevlig present.
    Click image for larger version

Name:	20210412_154140.jpg
Views:	1
Size:	77,9 KB
ID:	574741

    Comment


    • #3
      Den kan ju tänkas ha trevlig emaljmålning på locket som höjer den lite.

      Comment


      • #4
        Utbudet?

        Är allt på PES till salu, det hade jag inte en aaaaaaning om,
        vad ska Du ha för den inte extra allt sejdeln, kulknappen är
        räddningen. Förresten, var det den Kalle Tolvan fick i skallen,
        det skulle ju höja priset rejält, proveniens heter det visst....

        Comment


        • #5
          Ni har tydligen inte tänkt som jag hur jag än har försökt. Om ni nu försöker att analysre överskriften? Dock är det tydligen så att dom har blivit inkörda på "vem som gjort" är det inget som framgår så är det kört. Föremålet i sig själv utan Vem är helt uta värde i stort sett.
          Sen är det så att om detta Vem framgår då kan vad för skit som hälst förvanlas till något betydligt mer gyllene.
          Sen i dessa tider får det inte finnas något skit, allt bara där är en signatur så är det mer eller minder guld.

          Ditt stop FBQ har jag också kunna haft, du får försöka uppskatta det än om du inte vet vilket arbete där ligger bakom. Eller du uppskatta inte arbete?

          Vet inte vad Pryl.. fick sin "allt till salu" ifrån, det var inte dåligt att inte förstå, en känsla av befrielse som jag inte har kännt på länge dök upp som ett brev på posten.
          Nu har jag inte tid mer här så om jag har skrivit fel så får ni också bli befriade.

          Comment


          • #6
            [QUOTE=Rockwell

            Vet inte vad Pryl.. fick sin "allt till salu" ifrån, det var inte dåligt att inte förstå, en känsla av befrielse som jag inte har kännt på länge dök upp som ett brev på posten.
            [/QUOTE]

            Med utbud menas vanligtvis det som erbjuds av varor
            och tjänster på en marknad, alltså vad som går att köpa.
            Bra att Du känner Dig befriad Rockwell, jag får ta åt mig.

            Comment


            • #7
              Visst kan jag uppskatta nedlagt arbete. Men det är inte vad jag i första hand letar efter när jag samlar. Jag gillar mest när föremål berättar något om historia och kulturhistoria, gärna inom områden där jag kan ha referenser till tillverkning och bruk.

              Comment


              • #8
                Pry.. utbudet här är dom ting som visas och dikuteras sen vad som skall göras med dom har inte med utbudet att göra.
                Här är ett visst utbud av Pryl... också fast det är minimalt men ack så naggande gott.
                Det finns med andra ord ett stort antal utbud se t.ex på FBQ han kan man räkan som två utbud, ett så kallat huvudutbud.

                På tal om Huvudutbudet så förstår jag din inställning till tingen, du är intresserad av historia. För min del är jag inte det direkt utan jag uppskattar det konstnärliga i förhållandet till vilket arbete som är nedlaggt.

                Här är jag lite som du FBQ eftersom det känns bra att någon har rensat långpipan i denna så många gånger att knölen har blivit rent brun.
                Bifogade filer

                Comment


                • #9
                  Tyvärr används utbud och kund numera
                  om förevisning och omsorgstagare.......
                  Du är en marknadsekonom utan att veta
                  om det Rockwell.
                  Utbud=bjuda ut till försäljning.
                  Visa=ställa ut-utställning........
                  Last edited by prylsnubben; 2021-04-12, 23:42.

                  Comment


                  • #10
                    För mig är ett utbud en anvisad mängd av var tusan som hälst och det står jag för. Sen vad man gör med denna mängd det kvittar.
                    På tal om utbud så FBQ hur är intresset för halv stridsyxa från stenåldern, det fatta ju viss kriterier men det är just det som gör ditt svar intressant.
                    Jag har precis dammat av den, kalla mig stridsyxans lätt funnet lätt förgånget eftersom dom rinner mellan mina fingrar.
                    Denna halva har gjutskarv eftersom dom har gjort den efter en förbild av bronsyxa.

                    Han hade ett stort utbud av diftånger som han stoppade som utfyllnad i sina kalsonger.
                    Last edited by Rockwell; 2021-04-12, 23:56.

                    Comment


                    • #11
                      Om språket förflackas så förändras ordens betydelse
                      vilket kan leda till vad som hälst, precis som Du säger.
                      Köp och sälj mentaliteten är ju vida utbredd i alla sam-
                      manhang även inom verksamheter där den borde portas,
                      men det är väl ointressant förstår jag.

                      Comment


                      • #12
                        Här har vi ett utbud av rutta bananer, du kan slänga dom är hel-vete! Det måste vara rätt sammanhang.

                        Något som jag retar mig på är på. Dom skall värma på och på kommer in över allt,

                        Är det inte uppfiskande att använda på som t.ex. Doo dra på hel vete.

                        Gudar dom är guddomliga tycker jag. Och dessutom är dom kul till tusen. Frågan är om inte farsan kom med en gahnesa till mig när jag var liten och den var i en speciell marmor från en speciell plats i Indien. En konstig marmor eftersom den var extra hård, enligt vad man läser så finns det inte så hård marmor.
                        Last edited by Rockwell; 2021-04-13, 00:52.

                        Comment


                        • #13
                          Vi bryter......

                          ....här, gallimatias.

                          Comment


                          • #14
                            Nä men Pryl... tänker du på gudarna. Dom kan man kalla vad man vill. Dom är tripp trapp trull, i den ordningen.
                            Jag kör med Budha idag! Han är extra god mot människan just klockan 24. Skall jag ta med dig också Prylis..

                            Comment


                            • #15
                              Mitt senaste inlägg var 22.41, gudarna la Du till
                              till Ditt inlägg 22.33 men inte förrän 22.52. Inte
                              fair att blanda ihop korten genom att efterredigera
                              och sedan låtsas som att jag kommenterar något
                              som jag inte har sett.

                              Comment

                              Working...
                              X