Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gefle Haga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Gefle Haga

    Såg en i mitt tycke riktigt bra tallrik idag. Skulle tro att den är designad Percy. Den är färgrik och med en trollslända i spegeln. Den var märkt Haga. Var lite snål så den fick ligga kvar, men jag tror jag ångrar mig. Hittar den inte på nätet och dessutom hittar jag inte min Gyllenhammarbibel. Hjälp mig med info!!!

  • #2
    Ur Bibeln:

    Haga, Q, 1930-43, handmålad gul fjäril och grön kvist. A.Percy

    Comment


    • #3
      Percy återkom med Haga-tema när prinsessan Christina föddes (de bodde ju på Haga som små. Den nya serien med gul fjäril på grön kvist fick följdriktigt heta "Christina".

      Trollslända förresten... (Och så en fråga: På vilket sätt påverkade uppgifterna i Gefle-boken ditt beslut?)

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
        Percy återkom med Haga-tema när prinsessan Christina föddes (de bodde ju på Haga som små. Den nya serien med gul fjäril på grön kvist fick följdriktigt heta "Christina".

        Trollslända förresten... (Och så en fråga: På vilket sätt påverkade uppgifterna i Gefle-boken ditt beslut?)

        Trollslända...ja jag hade inte bilden klockrent i huvudet.

        Eftersom jag inte hade tillgång till boken innan jag fick ågren så är väl svaret enkelt, inte alls. Jag kände bara att tallriken var bra, tyvärr fanns bara en och den kostade 100:-, därför så hoppade jag över. I bilen hem så började jag fundera i lite andra banor, jag tyckte att den borde jag nog inhandlat och istället duka med udda tallrikar.
        Är det inte så det heter "man ångrar bara köpen man inte gjorde". Troligtvis så tar jag en tur framåt veckan och kollar om den finns kvar. Då blir det nog köp.

        Comment

        Working...
        X