Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En rolig grej.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    När det har spytts elakheter och gjorts narr av hedervärda personer här, då har ni inte protesterat ett dugg Anna-Karin och jonasgun, så det är ok för er del då? Prylsnubben har i alla fall försökt att komma med tillrättavisande. Men att antyda att någon inte verkar ha alla hästar hemma, när det är så uppenbart, det är inte ok, var ligger logiken i det?

    Comment


    • #17
      Psykisk ohälsa kan ju drabba vem som helst, och det gör den. Man får vara lite ödmjukt, livet är väldigt skört för oss alla. (Min son är en hjälte. Han kämpar sig fram timme för timme med flera diagnoser som gör livet mycket svårt, ibland outhärdligt. Att han dessutom skulle belastas med skam är absurt.)

      Det skulle bli tomt utan Rockwells färgstarka och ibland obegripliga inlägg. Ser ingen elak person, mer en gnabbig ”brorsa”.
      Bit ifrån, men inte under bältet. Ingen idé att låna sig till tjafs. Blev ledsen när Rockwells glada inlägg om sitt fynd bemöttes så hårt.

      Comment


      • #18
        Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
        När det har spytts elakheter och gjorts narr av hedervärda personer här, då har ni inte protesterat ett dugg Anna-Karin och jonasgun, så det är ok för er del då? Prylsnubben har i alla fall försökt att komma med tillrättavisande. Men att antyda att någon inte verkar ha alla hästar hemma, när det är så uppenbart, det är inte ok, var ligger logiken i det?
        Jag har inte sett några elakheter eller någon som gjorts narr av, vad jag kan minnas. Det enda jag kan minnas är ett inlägg häromdagen som jag vet att du reagerade på, men som jag inte läste på samma sätt som du.

        Comment


        • #19
          Kom ihåg....

          ....att tråden heter "En rolig grej".

          Comment


          • #20
            Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            ....att tråden heter "En rolig grej".
            Hehe. Inte nu längre

            Nej, men allvarligt talat så kanske det är bäst att inte låta den här tråden spåra ur ännu mer. Men det kanske är läge att starta en ny tråd vid tillfälle, för att komma överens lite om hur vi skall hantera sådana här situationer?

            Comment


            • #21
              Ursprungligen postat av jonasgun Visa inlägg
              Hehe. Inte nu längre

              Nej, men allvarligt talat så kanske det är bäst att inte låta den här tråden spåra ur ännu mer. Men det kanske är läge att starta en ny tråd vid tillfälle, för att komma överens lite om hur vi skall hantera sådana här situationer?
              Jaha, och vilka är "vi" då, kan du utveckla det? Är du på något sätt ansvarig här på forumet eller vad?

              Comment


              • #22
                Vi medlemmar, menade jag. Jag menar att ett forum består av sina aktiva medlemmar.

                Jag är inte ansvarig för det här forumet, men är gärna med och bidrar om jag kan.

                Comment


                • #23
                  Eva,
                  Jag har inte sett elakheterna det gäller förrän de redan bemötts, så därför har jag inte sett anledning att skriva. Jag brukar nämligen undvika att göra rena "me too"-inlägg om jag inte ser att det tillför något. Jag uppfattade att du hade förmåga att säga ifrån och redan hade stöd, men det är mycket möjligt att jag felbedömde situationen och borde ha gjort annorlunda, det beklagar jag i så fall! Och när du kom med dina första antydningar ville jag invända men hittade tyvärr inget bra sätt att formulera mig just då (och inte nu heller, tydligen).

                  Jonas,
                  Bra förslag!

                  Comment


                  • #24
                    Ursprungligen postat av e_v_a Visa inlägg
                    Jaha, och vilka är "vi" då, kan du utveckla det? Är du på något sätt ansvarig här på forumet eller vad?
                    Jag tyckte med att det var jobbigt när det kommer in en ”människa” med fantastiskt dålig attityd. Att en enda person kan förändra ett forums balans så mycket till det sämre... Sen var påhoppen mot Eva inte speciellt trevliga och skall inte accepteras.
                    Tycker det skall hanteras genom en ignorera funktion, likt börsforum. Man slipper då se personens inlägg.

                    Med vänlig hälsning,
                    Jonas
                    Last edited by Cenedese; 2021-03-10, 18:27.

                    Comment


                    • #25
                      När tusan skall ledningen lossna och stänga av mig? När skall vi ha vår fest, börja ni inte bli sugna på lite rajtantajtan. Vi får väl inte dricka vin som är stampat av män?

                      Comment


                      • #26
                        Ursprungligen postat av Rockwell Visa inlägg
                        När tusan skall ledningen lossna och stänga av mig? När skall vi ha vår fest, börja ni inte bli sugna på lite rajtantajtan. Vi får väl inte dricka vin som är stampat av män?
                        Hej Rockwell,
                        Tycker alla ska kunna vara med i ett forum, avstängning är ju ofta inte nödvändigt.
                        Ser på vissa av dina inlägg att du som vi kan och vill bidra till forumet.
                        Att skämta får man... Gör det med god ton så blir alla glada och nöjda.
                        Last edited by Cenedese; 2021-03-11, 07:38.

                        Comment


                        • #27
                          Jag vill inte kunna skriva här så är det. Tänk på dom små barnen som inte förstår vad jag skriver och sådant vill man inte vara med om.

                          Ni vet säkert att det finns pärlfiskare, nu verkar det som on det har dykt upp en ny variant på marknaden.
                          Han nog en biild av en sådan?

                          Comment


                          • #28
                            Ett av barnen....

                            .....undrar försynt om detta har med uttrycket:
                            "Kasta pärlor åt svinen" att göra och dessutom
                            undrar jag om det Albert Engström presenterar
                            i Strix 1899 handlar om samma sak. Jonasgun
                            kanske kan tyda tecknen?
                            Bifogade filer

                            Comment


                            • #29
                              Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                              .....undrar försynt om detta har med uttrycket:
                              "Kasta pärlor åt svinen" att göra och dessutom
                              undrar jag om det Albert Engström presenterar
                              i Strix 1899 handlar om samma sak. Jonasgun
                              kanske kan tyda tecknen?
                              Jag misstänker att den där Engström samlade på japanska träsnitt, för det är nämligen japanska det här, versens tema till trots.

                              彦 betyder ungefär "Stilig ung man", 豊国画 betyder "Ritad av Toyokuni" (syftar på Utagawa Toyokuni).
                              Jag försökte hitta ett Toyokuni-tryck med det motivet, men lyckades dessvärre inte.

                              Comment


                              • #30
                                Tack jonasgun för "översättningen". Ja, Albert Engström samlade nog inte
                                på japanska träsnitt. Han var ju en av Sveriges kändaste för sin samtid.
                                Konstnär-författare-journalist, kanske allra främst känd som opinionsbildare
                                och satiriker.
                                Som sådan en vass skildrare av sin samtid och sin drift med den tidens poten-
                                tater. Alexis Kuylenstjerna avbildas ju här av Engström i form av ett japanskt
                                träsnitt, han och flera av hans sort gjorde ju resor till Kina för att omvända
                                kineserna till västerländska seder och bruk, kanske lite som idag men inte
                                lika raffinerat.
                                Engströms kunskaper i österländska språk verkar inte ha varit så stort för visst
                                borde det ju vara kinesiska tecken.
                                PS Fel av mig, att Engström skrev på japanska berodde säkert på att väst stödde
                                Japan i kriget mellan länderna.
                                Last edited by prylsnubben; 2021-03-11, 18:37.

                                Comment

                                Working...
                                X