Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ljuslyktor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Ljuslyktor

    Fick så god hjälp med min förra fråga att jag slänger in en ny om ljuslyktor. Dessa har jag inte lyckats hitta när jag googlat:
    Click image for larger version

Name:	B5F6FB45-DB44-4C4A-A0AD-79828E62F408.jpg
Views:	1
Size:	59,6 KB
ID:	699427
    Click image for larger version

Name:	E12AB34C-DD7D-4D05-BFC6-7343C31D7A08.jpg
Views:	1
Size:	50,4 KB
ID:	699428

  • #2
    Du måste ha ett ljust och varmt hem, hur många kWh blir det vid full patte med alla ljusen tända?

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Rockwell Visa inlägg
      Du måste ha ett ljust och varmt hem, hur många kWh blir det vid full patte med alla ljusen tända?
      Jag har samlat på mig en del lyktor, tyvärr är elräkningen hög ändå...

      Comment


      • #4
        Vet man hur mycket arbete 1kW är så betalar man gärna priset för den, har för mig att en hästkraft är 1330 någonting W och dom snyter du inte ur näsan precis, inte på en sek. Här gäller det att vara positiva och ju positivare vi är när det gäller elens pris ju dyrare antikt kan vi köpa.
        Du förstår sambandet, elen var så billig denna månaden så nu jäklar blir det en jade urna för sådär 60 lakan.
        Kan man tänka så blir det kanske ett japanske svärd för någon miljon också? Räntan är ju så låg.
        På tal om det så har jag köpt en tsuba för 10:- men det sög i börsen så man kunde känna draget. Jaja inte för stora applåder, man får offra sig ibland.
        Det kan ha varit en lyktdam som sålde den till mig skulle jag tro, dom är ju specaliserade på sitt och jag på mitt så vi passa bra ihop, hon fick sin tia och tsuban blev min.

        Du har fått bilderna rätt vackra slår det mig, du vet att just sådana lyktor är rätt så amorfa så du får vara försiktig!
        Last edited by Rockwell; 2021-03-08, 19:55.

        Comment

        Working...
        X