Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Jag ger upp - varifrån kommer de här lyktorna?

Helt klart att du har rätt, men för min del så är jag rätt trött på många antikhandlar också eftersom det fattas en del i deras utbud. Även många antikhandlare kan inte förnya sitt goda sortiment därför blir det bara sämer och sämer.
    Men så är det antika ting har fått fötter och försvinner fran landet med blixtens hastighet pluss att fom har i gemen inte kulor på samma sätt som förr viket gör att det finns folk på andra sidan som tar hem spelet.
    Det är synd om oss eftersom vi sakta men säkert blir mer och mer utarmade på många plan. Se bara på vår krona har väl halverats på några år.
    Nu är det så långt gånget så polen är här och köper upp och det säger en del skulle jag tro.

Men vi skall vara glada länge till eftersom det tar minst tio år för ett folk att fatta det gått år fanders.

Nu vet jag!

Lyktorna heter Påsklilja och kommer från Kosta Boda.

Hurra, hurra!! (Man har sina ljusa ögonblick ibland, jag blev så glad av att du lyckats med denna bedriften.) Är det skillnad på Påskliljor och Liljor utan påsk?

Ann Wärff, Snöstjärna, Kosta Boda

Modellen heter Snöstjärna och är formgiven av Ann Wärff, från omkring 1980

Citat Ursprungligen postat av Bay Åkerblom Visa inlägg
    Modellen heter Snöstjärna och är formgiven av Ann Wärff, från omkring 1980
    Tack så mycket!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •