Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Äldre rökbord med kopparskiva. Vem/vad står bakom signaturen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Äldre rökbord med kopparskiva. Vem/vad står bakom signaturen?

    HejClick image for larger version

Name:	B86CDDB0-2F18-4E7D-9B03-9437762EF51E.jpg
Views:	1
Size:	84,2 KB
ID:	699345Click image for larger version

Name:	14725795-3D98-4212-A37A-6607752F0395.jpg
Views:	1
Size:	115,0 KB
ID:	699346

    Har ett äldre rökbord med kopparskiva, troligtvis jugend. Vet någon värde, vart bordet är tillverkat, och framförallt vem som står bakom signaturen som syns på en av bilderna?

    Någon som kan säga någonting om ålder och ungefärligt värde?

    Mvh/Kristian

  • #2
    Tror att den tillhör Fred BROSI, själva den övre delen av bordet

    Kopparbrickan ser ut efter montering på, kollar man snabbt och enkelt så ser mönster och design på brickan ut att tillhöra honom , jag hoppas verkligen att det stämmer,hans verk är sällsynta och dyra ,jag ger iaf min åsikt och försöker hjälpa till,kan tycka det är väldigt tråkigt här ,när 70st har sett inlägget men ingen kan ens ge ett uttalande, därför passar jag på och går igenom och ser vad jag kan hjälpa till med ,ha en fortsatt fin dag

    Comment


    • #3
      Varifrån har du fått att 70st har sett inlägget?

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Rockwell Visa inlägg
        Varifrån har du fått att 70st har sett inlägget?
        Jag talar rent generellt,när man har ställt en fråga och det går ett dygn,så kan man se att 70 ST har läst ,men ingen svarar, du tog dig tid att svara, men inte för att hjälpa till i frågan som vi försöker lösa haha 😂

        Comment


        • #5
          Du har väl fel eftersom man inte kan se att 70st har läst... eller du har insides information. För min del kan jag konstatera att jag tycker att kopparplattan är väl ok med bordet ser lite gistet ut och inte tusan vet jag vem som gjort det.
          Har inte så stort värde för mig vem som gjort saker och ting såvida det inte gäller min urna och Nolde har gjort det för kan det spela stor roll.

          70st vad tusan har du fått det ifrån?

          Kommer man med sådana mystiska upplysningar så kan man väl undra hur det är med andra upplysningar också från din sida är om det borde kännas tungt.

          Nu skall jag smörja toaletten eftersom den behöver för sin inspolning!

          En sak till, jag har tittat ett antal gånger på brickan och det drar ner antalet nya sakallar som kollat just detta ämne.
          Forumet är inte så välbesökt så jag blev mycket förvånad över dom 70. Inte än sin gång nu är det väl uppe i 70.

          Får man lov att bli förvånad över hur översvallande Du är E....
          Last edited by Rockwell; 2021-03-01, 14:32.

          Comment


          • #6
            Nu är det dags att fira jag blev nog Nr:70 nu. Visningar dock och 80% av dom är samma skallar som återkommit det kan vi också fira. Jag är dessutom mycket klokare än när det var lägre antal det får också firas.
            Lite kallt om foten, det är ingentig att fira. Tur att det tog stopp!!!

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Eliasj87 Visa inlägg
              Kopparbrickan ser ut efter montering på, kollar man snabbt och enkelt så ser mönster och design på brickan ut att tillhöra honom , jag hoppas verkligen att det stämmer,hans verk är sällsynta och dyra ,jag ger iaf min åsikt och försöker hjälpa till,kan tycka det är väldigt tråkigt här ,när 70st har sett inlägget men ingen kan ens ge ett uttalande, därför passar jag på och går igenom och ser vad jag kan hjälpa till med ,ha en fortsatt fin dag
              Tack för svar!

              Jag kände inte till Fred Brosi men nu när jag sökt är jag tveksam.
              Det jag sätt av honom är mer sparsamt dekorerat och håller enligt mig en högre kvalitet än mitt bord.
              Bokstäverna i min kopparskiva hittar jag inte på hans utan han har ofta satt en tydlig stämpel undertill.
              Fortsätter leta.


              Mvh

              Comment

              Working...
              X