Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skål på fot - någon som känner igen den?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Skål på fot - någon som känner igen den?

    Tyvärr repig, men jag tycker den är fin ändå. Varifrån kan den komma? Tack på förhand!
    C
    Click image for larger version

Name:	330A4A06-7445-425A-873D-C9AEBB6D9CCF.jpg
Views:	1
Size:	37,0 KB
ID:	697818

  • #2
    Jag gjorde några sådana på Fåglaviks Glasbruk, har själv en i rött men dålig bild, 1970 tal.
    Hirvi
    Bifogade filer
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

    Comment


    • #3
      Tack!

      Tack, Hirvi! Helt fantastiskt att få svar från någon som faktiskt GJORT sådana! Wow! Vem formgav dem?

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Cathrine Visa inlägg
        Tack, Hirvi! Helt fantastiskt att få svar från någon som faktiskt GJORT sådana! Wow! Vem formgav dem?
        Allt konstglas jag gjorde var egen formgivning, tråkigt att signeringen kom in så sent på bruket
        så mycket är osignerat.
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
          Allt konstglas jag gjorde var egen formgivning, tråkigt att signeringen kom in så sent på bruket
          så mycket är osignerat.
          Hirvi
          Ja, synd att signering saknas. Just den här modellen tycker jag verkligen om. Det är så härlig tyngd i den, kanten är dekorativ, storleken lagom för att den ska passa in ”överallt” och färgen är frisk och klatschig - även på den röda du visar. Bra gjort!!!
          C

          Comment


          • #6
            Är färgen frisk och klatschig så tycker inte jag det behövs så mycket mer, faktum är att det är det enda som behövs tycker jag. Det fina med färg är att det inte tar så mycket plats och man behöver inte damma av den.

            Comment

            Working...
            X