Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För jämviktens skull så kommer en japan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • För jämviktens skull så kommer en japan!

    Får göra nytt försök i att få rätt på det hela.
    Bifogade filer
    Last edited by Rockwell; 2021-02-18, 17:37.

  • #2
    Inte helt ny skulle jag tro, fast man kan ju inte veta? Har en del saker från långtbortiClick image for larger version

Name:	DSCF4145.jpg
Views:	3
Size:	63,3 KB
ID:	697796stan. Det stora problemet är att finna någon blid.
    Denna har varit med så länge att någon lyckats få dit en signatur som ingen japan skulle godkänna . (Möjligen en sådan japan som samlar på Lisa!)

    Nu har jag försökt att starta nytt ämne och likvä så kommer bild av glasskål med från förra ....., undrar om den förföljer mig?
    Bifogade filer

    Comment


    • #3
      Fann signaturen på Holland. Men som sagt jag tror det är en efterkonstruktion.
      Bifogade filer

      Comment


      • #4
        Signaturen 岷江 tillhör i alla fall Tanaka Minkō (田中岷江), verksam i slutet av 1700-talet, men om den är riktig eller ej låter jag vara osagt.
        Last edited by jonasgun; 2021-02-18, 23:11.

        Comment


        • #5
          Ååå jag tackar, extra kul med folk som kan läsa sådana krumelurer.

          Enl. mig så fattas det en del när det gäller kunnandet i signaturen så den får vi bortse ifrån tror jag.

          Det finns en hel del folk som försökt sig på att rita dit signaturer på dessa små gubbar och det klarar dom inte av med finess, men sen å andra sida så har det gjort att gubbarna och gummorna har kommit ut på marknaden.
          Har köpt en japansk jultomte där någon limmat dit ett renhorn i säcken med karlssons klister och det får man extra glad för att det hornet satt där.

          Comment


          • #6
            Signaturen är definitivt skriven av en som kan språket.

            Comment


            • #7
              Den här Tanaka Minkō hade kanske en dålig dag när han signerade, får väl försöka kolla läget om det finns fler signaturer som är lika dassiga.
              Och 1700-tal på den verkar lite för optimistiskt eftersom man inte kan se skosulans mönster, det vill man ju gärna eller hur?
              Men grabben hade väl en dålig dag just denna dag då han drämde till med dojorna.

              Comment


              • #8
                Har kollat läget och det visade sig att han inte hade några dåliga dagar, däremot så är han flitigt kopierad och då kanske med betoning på signaturen.

                Comment

                Working...
                X