Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förbryllande föremål! Är det en ofärdig skulptur i graalteknik?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Förbryllande föremål! Är det en ofärdig skulptur i graalteknik?

    Vad säger ni om denna skulptur med dekor/symboler som jag tolkar som hämtade från amerikansk urbefolkning? När jag visade den i en internationell glasgrupp på Facebook fick jag som förklaring att det troligen är ett ofärdigt föremål i graalteknik. Kan själv mycket lite om tekniken. Vad säger ni? Är det så? Och vem kan ligga bakom detta spännande föremål?
    Den väger 2,3 kg och är 18 cm hög. (Sista bilden hur den ser ut genomlyst hållen mot en lampa).
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	130,5 KB
ID:	697673Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	128,3 KB
ID:	697674Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	145,8 KB
ID:	697675Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	83,7 KB
ID:	697676Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	87,8 KB
ID:	697677Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	136,3 KB
ID:	697678

  • #2
    Ja nog ser det allt ut som ett graalämne, tycker det liknar lite Peter Hermanssons typ av graaler,
    du kan väl Googla på han, eventuellt kan du fråga han.
    Glaskonstnären Peter Hermansson har sina rötter i den norrländska graffitikonsten och inom musiken. Efter att ha sett en utställning med Eva Englunds graal-vaser på Nordiska

    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
      Ja nog ser det allt ut som ett graalämne, tycker det liknar lite Peter Hermanssons typ av graaler,
      du kan väl Googla på han, eventuellt kan du fråga han.
      Glaskonstnären Peter Hermansson har sina rötter i den norrländska graffitikonsten och inom musiken. Efter att ha sett en utställning med Eva Englunds graal-vaser på Nordiska

      Hirvi
      Tack för bekräftelsen! Och vad spännande med en eventuell möjlig skapare. Tittar vidare på det.

      Comment

      Working...
      X