Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lidköping ALP 392

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Lidköping ALP 392

    Hej!
    Har sökt runt på forumet och läst mig till att serviser från LIDKÖPING ALP massproducerades och ofta är utan känd formgivare. Jag har scannat av trådarna här för att se om någon har samma som den jag har, men har inte kunnat hitta någon, även om det ibland kan anas likheter.
    Men jag tänkte, att man kan ju bidra till samlingen s a s så därför lägger jag upp bild på den servisen jag har. Den är brun med guldinslag och guldkant. Click image for larger version

Name:	DSC_3283.jpg
Views:	1
Size:	59,5 KB
ID:	697545
    Click image for larger version

Name:	DSC_3285.jpg
Views:	1
Size:	31,8 KB
ID:	697546
    Click image for larger version

Name:	DSC_3282.jpg
Views:	1
Size:	26,1 KB
ID:	697547

  • #2
    Hej och välkommen till PES! Ett bra sätt att börja det nya året!
    Ditt porslin kommer från 1939 och jag tycker det ser ut som siffran ett och då alltså från första halvåret (391). Och det var från den tid då både ALP och Rörstrand tillverkades parallellt i fabriken i Lidköping. Mer om ALP här http://precisensan.com/antikforum/sh...r-och-datering
    Last edited by Lars M; 2021-01-01, 15:18.

    Comment


    • #3
      Tack Lars! Kommer snart en fråga i ett annat ämne, men jag får försöka hitta en lämplig redan existerande tråd för det. Tack för tolkningen, en etta är det ja kanske och tråden du länkade till var en av dem jag läste innan och en annan var en där någon kunnig bit för bit gick igenom huruvida man skattar att något( i det fallet en annan okänd servis från Lidköping) har ett värde eller ej. Dessa har ett affektionsvärde då de var min mormors bröllopsservis och jag använder den till vardagsfint utan att skämmas. //Malin

      Comment

      Working...
      X