Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ekivok lockburk märkt med N med krona över

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Ekivok lockburk märkt med N med krona över

    Hej!
    Varifrån tror ni denna smått ekivoka lockburk kommer? Inuti är burken märkt N med en krona över, och såvitt jag kan förstå kan det innebära allt från Tyskland till Capo di monte.
    Såå tacksam för hjälp.
    Bifogade filer

  • #2
    Ursprungligen postat av Anitaluna Visa inlägg
    Hej!
    Varifrån tror ni denna smått ekivoka lockburk kommer? Inuti är burken märkt N med en krona över, och såvitt jag kan förstå kan det innebära allt från Tyskland till Capo di monte.
    Såå tacksam för hjälp.
    Skulle kunna vara Tysk.
    E. bohne & söhne ligger nog närmast till hands.
    Kolla och verifiera själv, har nollkoll på porslin...


    Med vänlig hälsning,
    Jonas
    Last edited by Cenedese; 2020-09-17, 15:49.

    Comment


    • #3
      Nej, E. Bohne & söhne är det absolut inte. Den här är betydligt enklare än deras produktion. Den har helt klart italienska drag. "Capodimonte" är ju som begrepp lite besvärligt, det är ju dels 1700-talsfabriken men även generiskt begrepp för kopior på dessa och ett flertal fabriker har själva använt namnet.

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av FBQ Visa inlägg
        Nej, E. Bohne & söhne är det absolut inte. Den här är betydligt enklare än deras produktion. Den har helt klart italienska drag. "Capodimonte" är ju som begrepp lite besvärligt, det är ju dels 1700-talsfabriken men även generiskt begrepp för kopior på dessa och ett flertal fabriker har själva använt namnet.
        Hej,
        Ja där ser man, jag hittade n med krona över som var lik. Med nollkoll.. får man vara försiktig..

        /Jonas

        Comment


        • #5
          Tack för er hjälp

          Comment

          Working...
          X