Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vintage silver brosch - skulle behöva hjälp med stämpeln

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Vintage silver brosch - skulle behöva hjälp med stämpeln

    Hejsan, har en silverbrosch som gissningsvis är från 60/70-atlet men jag går helt "bet" på att försöka tyda stämpeln, gissar att det ska vara ett namn...? Den är ganska otydlig i själva stämplingen och jag laddar upp den bild som visar tydligast så hoppas jag att någon av er kunniga kan kanske tipsa mig om vem som kan ha gjort den. Tack så mycket och ha en härlig dag/mvh Eric
    Click image for larger version

Name:	IMG_1217.jpg
Views:	1
Size:	98,9 KB
ID:	696899Click image for larger version

Name:	IMG_1219.jpg
Views:	1
Size:	108,6 KB
ID:	696900Click image for larger version

Name:	IMG_1220.jpg
Views:	1
Size:	78,0 KB
ID:	696901

  • #2
    Jag tolkar det som Rita Frascione, Florence (jämför med den här stämpeln).

    Hon verkar ha designat bijouterier snarare än silversmycken, och spontant tycker jag att baksidan ser ut som en bijouteri snarare än något äkta. Men jag kan egentligen inte smycken och känner inte till något om henne, mer än det som går att googla fram på namnet. Ett halsband av henne ligger uppe på Tradera just nu.
    Last edited by Anna-Carin; 2020-08-12, 18:24.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Anna-Carin Visa inlägg
      Jag tolkar det som Rita Frascione, Florence (jämför med den här stämpeln).

      Hon verkar ha designat bijouterier snarare än silversmycken, och spontant tycker jag att baksidan ser ut som en bijouteri snarare än något äkta. Men jag kan egentligen inte smycken och känner inte till något om henne, mer än det som går att googla fram på namnet. Ett halsband av henne ligger uppe på Tradera just nu.

      Ett jättetack Anna-Carin och det är nog mycket möjligt att det inte är silver, trodde ev att det var silverstämplar i nedre raden men din tolkning är ju klockren - ett stort tack och ha en härlig kväll/mvh Eric

      Comment

      Working...
      X